احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۱۲ مهر ۱۳۸۸

بازجویان حجاریان در بازی شطرنج مات کلام او شدند

شاید همین توانایی های خاص حجاریان بود که وقتی سعید شریعتی اعترافنامه حجاریان را در دادگاه خواند، افراد زیادی را به تعجب انداخت چرا که چنان اعترافنامه ای را از وی بعید می دانستند. دامنه این تعجب تا آنجا پیش رفته که حتی مبلغین چرخش و تغییر حجاریان هم در توجیه آن کار آسانی نداشته اند و چه در مصاحبه تلویزیونی و چه مطبوعاتی یکی از مسائلی که از وی می پرسند واقعیت تغییر او است.
ادامه مطلب

اوباما قدرتمندتر است یا خدا؟

اگر این سئوال را از جواد لاریجانی بپرسید قطعاً جواب خواهد داد هیچکدام، نیک براون از هر دو اینها قویتر است، ولی پاسخ سفیر ویژه خامنه ای به این سئوال فرق می کند. منوچ متکی هفته قبل در نیویورک بود و بفاصله چند روز مجدداً عازم آمریکا شد تا نامش بعنوان اولین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی که پایش را در واشنگتن، پایتخت شیطان بزرگ می گذارد ثبت شود. در سال 1377 خاتمی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان مللی به نیویورک سفر نمود ولی در جلسه افتتاحیه و در سخنرانی کلینتون حضور نیافت، عصر آنروز کلینتون بر خلاف خاتمی بهمراه وزیر امور خارجه اش پای سخنرانی خاتمی نشست و در پایان همراه با دیگر حضار، برخاست و خاتمی را بخاطر سخنانش تشویق نمود. هیأت آمریکایی تلاش زیادی نمود که ترتیب ملاقاتی بین کلینتون و خاتمی را بدهد. خاتمی برای دادن اطلاع به خامنه ای با وی تماس گرفت و موضوع را گفت و در مقابل مخالفت خامنه ای، از انجام چنین دیداری حمایت نموده و آنرا بنفع ایران دانست، در انتهای مکالمه تلفنی، خامنه ای خود را به قلب درد زد و رئیس دفترش گلپایگانی گوشی را گرفته و به خاتمی هشدار داد که شما باعث شدید قلب رهبر درد بگیرد و اگر چنین ملاقاتی انجام شود موضع رهبری بسیار شدید الحن خواهد بود. نهایتاً خاتمی از دیدار با کلینتون منصرف شد. و امروز دقیقاً 12 سال پس از آن فرصت تاریخی، خامنه ای در حالی که قلب دردش خوب شده، منوچ خان را برای دریوزگی به واشنگتن می فرستد. وزیر امور خارجه یک کشور، هرگز بدون دعوت رسمی، عازم کشور دیگری نمی شود و در عرف دیپلماتیک دنیا، همه می فهمند که این اقدام جمهوری اسلامی در چه درجه ای از حقارت و پستی است. تئوریسین های ولایت فقیه و آنهایی که معتقدند ولایت فقیه را خداوند منصوب کرده است و خامنه ای را نائب امام زمان می دانند باید به این پرسش پاسخ دهند که چرا ولایت فقیه منصوب خدا و جانشین امام زمان، بجای اینکه دستش را بسوی خدا دراز کرده و از او کمک بخواهد، دستانش را با خفت و خواری بسوی اوباما دراز کرده و از او یاری می خواهد؟

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ