احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۲۵ مهر ۱۳۸۸

سعید حجاریان به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد

سعید حجاریان بعد از تحمل بیش از ۱۰۰ روز زندان به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شد.
سعید حجاریان، فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی که در حوادث پس از انتخابات بازداشت شده بود و تحت فشارهای عدیده او را وادار به اعتراف به باورهای نداشته کرده بودند، به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم گردید. از حکم صادره برای سایر فعالان سیاسی هنوز اطلاعی در دست نیست.

مطهری:احمدی نژاد آغاز کننده فتنه بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی تصریح کرد: اصولگرایان باید به اشتباهات طرف خودی نیز توجه داشته باشند، با بیطرفی به ماجرا بنگرند و قضاوت منصفانه داشته باشند.
دکتر علی مطهری در گفتگو با خبرنگارمهر با اشاره به مخالفان طرح وحدت ملی اظهارداشت: گروهی از اصولگریان و به ویژه طرفداران متعصب دولت معتقدند تا زمانیکه عاملان اصلی فتنه به اشتباهات خود اعتراف نکنند و از مردم عذر خواهی نکنند و یا محاکمه و مجازات نشوند صحبت از وحدت ملی حرف بی معناست چرا که در این صورت وحدت ملی به معنای آنچه آنان "نجات سران فتنه" می خوانند خواهد بود.
وی ادامه داد : اما این دوستان توجه ندارند که احمدی نژاد هم به هر حال در این فتنه نقشی داشته و این حکم هم در مورد ایشان جاری است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به نظر من رئیس جمهور با نحوه خاص مناظره خود و وارد کردن اتهامات به افراد غایب در مناظره ها آغاز کننده این فتنه بود و بعد از پیروزی هم تحریک کننده معترضان بود.
وی با اشاره به ضرورت عذرخواهی دو طرف اصلی ماجرا از مردم خاطرنشان کرد: بنابراین برای التیام وحدت ملی همانطور که موسوی باید به اشتباهات خود اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی کند احمدی نژاد هم باید این کار را انجام دهد. درغیر این صورت این فتنه همچنان باقی خواهد ماند.
عضوفراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: بر این اساس دوستان اصولگرای ما باید به اشتباهات طرف خودی نیز توجه داشته باشند، با بیطرفی به ماجرا بنگرند و قضاوت منصفانه داشته باشند.
مطهری مخالفان طرح وحدت ملی را در دو دسته اصلی برشمرد و یادآورشد: برخی از این افراد از روی اعتقاد اینگونه اظهارنظر می کنند و برخی دیگر به دلیل اینکه ادامه این فتنه و وجود این شرایط نامتعادل به نفع آنها خواهد بود با طرح آشتی ملی به مخالفت برخواسته اند زیرا این افراد در چنین شرایطی راحت تر به اهداف خود می رسند.

بیانیه شماره 2 شعبه اصفهان سازمان ادوار تحکیم: دولت کودتا هرچه بیشتر سرکوب کند مسیر برایش دشوارتر می‌شود

چهار ماه از آغاز به كار دولت كودتايي مي گذرد ولي همچنان كودتا گران نشان داده اند كه نه تنها تمايلي به پذيرش مسئوليت اقدامات غير قانوني خود ندارند كه اتفاقا در راه سركوب هرچه بيشتر نداي آزاديخواهي ملت ايران عزم خود را هر روز بيشتر از روز قبل جزم كرده وتمام توان خود را براي گسترش غل وزنجيرهاي خود و ايجاد فضاي رعب و خفقان بكار گرفته اند. تداوم بازداشت فعالان سياسي و روند بازداشت هاي جديد اعضاي حزب اعتماد ملي و جبهه مشارکت و همچنين فرزندان آنان همچون مهدي شيرزاد گوياي اين واقعيت است.اقدامات هر روزه حکومت و دولت منتصب نشان آن است که براي رسيدن به چنين روزي برنامه ها ريخته وتدبيرها انديشيده اند تا جشن غايت ديكتاتوري خود را به نظاره بنشيند اگرچه دستهايي نيز که به افتخار اين پيروزي كف مي زنند تا آرنج آغشته به خون باشند .
ادامه مطلب

خبرنگاران حامی کودتا، کادوهای صد میلیون تومانی جایزه گرفتند

در حالی که پس از کودتای انتخاباتی، ده ها تن از روزنامه نگاران اصلاح طلب دستگیر و شکنجه و ده ها نفر دیگر از ایران به اجبار خارج شده اند، روزنامه نگاران رسانه هایی مانند فارس، ایرنا و کیهان هدایای چندین و چند میلیون تومانی دریافت کرده اند. به این فهرست دقت کنید: حامد طالبی خبرنگار فارس خانه صد میلیون تومانی هم‌چنين يک خودرو خارج از نوبت را با تخفيفی کلان از شرکت سايپا دريافت کرد. رنجبران خبرنگار واحد مرکزی به پاس اين خدمت شايان، از سوی دولت يک واحد آپارتمان دريافت کرد. کامران نجف‌زاده، خبرنگار حامی کودتا به سمت رياست نمايندگی واحد صدا و سيما در پاريس منصوب شد و اکنون دوران استراحت خود را در فرانسه می‌گذراند.

شاهکار ادبیات کودتاچیان : هجوم وحشیانه مردم مسلمان غزه به دست رژیم اشغالگر قدس

در صورت عدم نمایش عکس در ابعاد صحیح روی آن کلیک کنید


پارچه نوشته ایران را آزاد کنید در استادیوم اختصاصی بارسلونا



دیدار دو سید سبز با یکدیگر + تصاویر مربوطه

مهندس میر حسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین سید محمدخاتمی با یکدیگر دیدار کردند و گفتند که ملت ایران با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری «پارلمان‌نیوز»، نخست وزیر دوران دفاع مقدس و رئیس دولت اصلاحات در این دیدار ضمن تاكید بر پایبندی جدی به قانون اساسی و معیارهای اصیل انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی، از تداوم اوضاع ناگوار كنونی به خصوص ادامه بازداشت‌ها، محدود كردن آزادی‌های اساسی بر خلاف قانون اساسی و موازین شرعی و اخلاقی، رواج بداخلاقی‌ها ، تهمت‌زدن‌ها و ناروا گوئی‌ها و محروم بودن كسانی كه مورد تهمت و ناسزاگوئی قرار گرفته‌اند از امکان پاسخ ، اظهار نگرانی كردند و این شرایط را بیش و پیش از هر چیز دیگر به زیان انقلاب ، كشور و مردم دانستند.
آنها همچنین تاكید كردند جامعه رشید و بیدار ما كه به خصوص به بركت انقلاب اسلامی راه خود را به سوی عدالت ، آزادی، استقلال و سربلندی یافته است با زور و فشار از راه خود منحرف نخواهد شد و دلبستگان به انقلاب و امام و عظمت ایران و ایرانی نیز با وجود همه مشكلات و تهدیدها از وظیفه الهی و میهنی‌شان دست بر نخواهند داشت.
موسوی و خاتمی تاکید کردند که آنچه امروز بیش از هر چیز مورد نیاز است بازگشت به قانون اساسی و پرهیز از نقض، تحریف یا توجیهات ناروا نسبت به این میثاق گرانسنگ ملی است و اگر راه نقد سیاست‌ها و رفتارها بر روی كسانی كه در دلسوزی و دلبستگی آنان به جمهوری اسلامی و سرافرازی و استقلال میهن تردیدی نیست بسته شود، اگر با حضور انتقادی و اعتراض مدنی مردم مقابله شود و اگر تریبون‌های رسمی و رسانه‌هائی كه باید در خدمت آرمان‌های انقلاب و مصالح جامعه باشند با جعل، تحریف، دروغ‌پردازی، اهانت و ناروا گوئی فضا را آلوده‌تر كنند بی‌تردید مناسبترین موقعیت برای فعال شدن جریان‌هایی پدید خواهد آمد كه با اصل انقلاب و نظام سر سازگاری ندارند.
این دو یار امام راحل خاطر نشان کردند که به نفع آینده كشور است كه هر چه زودتر فضای امنیتی از بین برود و رسانه عمومی و روزنامه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل نمایند.
اگر عکسها به صورت صحیح نمایش داده نمی شوند روی آن کلیک کنید

سپاه تلوزیون‌های خبری را حرام می داند شبکه‌های غیر اخلاقی را نه

علی مطهری تایید کرد که امواج مختل کننده ماهواره ای (پارازیت) بر شبکه های غیر اخلاقی مانند شبکه های پورنو ارسال نمی شود و در عوض تمرکز ارسال کنندگان پارازیت بر شبکه های سیاسی است.
مساله سوال برانگیز دیگر عدم حساسیت مدعیان این عرصه نسبت به فعالیت شبکه های غیر اخلاقی است. به نظر می رسد تنها نگرانی سپاه که کم کم دامنه وظایف خود را به همه عرصه های زندگی شهروندان تعمیم داده، در این مورد مشخص شبکه های سیاسی و خبری است و حساسیتی در قبال آزادی شبکه های غیر اخلاقی وجود ندارد.
علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس نیز این موضوع را تایید و نسبت به آن ابراز تعجب کرد.
به گزارش خبرنگار نوروز، وی در حاشیه یکی از جلسات علنی مجلس در جمع خبرنگاران در مورد ارسال امواج مختل کننده بر شبکه‌های ماهواره‌ای و تاثیر آن بر سلامت افراد گفت: مسئله‌ای که باعث تعجب است این است که در حال حاضر امواج بیشتر بر روی شبکه‌های سیاسی افتاده است در حالی که این امواج باید بر روی شبکه‌های غیر نیز اخلاقی اعمال می‌شد.
مطهری تصریح کرد: باید این مسئله در کمیسیون فرهنگی بررسی شود که چرا درباره شبکه‌های غیراخلاقی این امواج ارسال نمی‌شود و امواج بر روی شبکه‌های سیاسی ارسال می‌شود.
گفتنی است چندی پیش گزارش هایی درباره اقدام سپاه در نصب دستگاههای غیر استاندارد ارسال پارازیت منتشر شد. بر اساس این گزارش ها سپاه پاسداران با کمک یکی از شرکت های تابعه وزارت دفاع اقدام به دستکاری در سیستم یک رادار نظامی کرده و با استفاده از آن، روی موج شبکه های تلوزیونی ماهواره ای پارازیت ارسال می کند.
آنچه در این باره موجب اعتراض وسیع شد، تاثیر وحشتناک این امواج بر سلامت شهروندان است که البته تا کنون متاسفانه مورد اعتنا قرار نگرفته است.

ترابی: با انتشار مصاحبه‌های دروغین با نمایندگان می‌خواهند فضا را علیه موسوی جلوه دهند

عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس با تکذیب گفتگوهای منتشر شده به نقل از او بر سایت موج قانون گفت:« برخی می‌خواهند راست یا دروغ علیه موسوی مطلب منتشر کرده و فضا را علیه او جلوه دهند.»
نصرالله ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «پارلمان‌نیوز»، اظهار داشت:«سایت خبری جدیدی به دستور برخی از تندروها و افراطیون اصولگرا راه اندازی شده که گرچه نام موج قانون را با خود دارد اما پر از بی‌قانونی است.»
وی ادامه داد:«این سایت مصاحبه‌ای به نقل از نماینده سمنان منتشر کرده و عکس من را برای آن منتشر کرده است.»
نماینده اصلاح‌طلب مردم شهرکرد با بیان اینکه این سایت به نقل از نماینده سمنان خبر زده که موسوی باید محاکمه شود، افزود:«تاکنون با چند نماینده صحبت کردم که همگی مصاحبه‌های خود را با این سایت تکذیب کرده‌اند.»
وی تاکید کرد:«جای تعجب دارد که سایتی که نام خود را قانون می‌گذارد، بی‌قانونی را سر لوحه خود قرار داده است.»
ترابی خاطر نشان کرد:«می‌خواهند راست یا دروغ فضایی علیه موسوی ایجاد کنند به همین دلیل از قول نمایندگان دروغ می‌نویسند.»

ورو دسازمان انرژی اتمی به بحث برنج آلوده ؛ جنجال شروع شد

نماينده مردم زاهدان در مجلس ‌‌گفت: با توجه به آلودگي كه در برنج‌هاي هندي مشخص شده و سازمان انرژي اتمي هم آن را تاييد كرده، بهتر است مردم ديگر از برنج‌هاي وارداتي هندي استفاده نكنند.‌
حسينعلي شهرياري امروز در گفتگو با فارس در زاهدان اظهار داشت: برنج‌هاي وارداتي فقط هندي نيستند و مردم مي‌توانند تا زمان بررسي مسئولان در زمينه آلودگي نمونه‌هاي برنج هندي، از ساير برنج‌هاي وارداتي استفاده كنند.
وي افزود: براي بررسي نمونه‌هاي برنج‌هاي آلوده مسئولان استاندارد و معاون غذا و داروي در كميسيون بهداشت حضور پيدا كرده و به كميسيون گزارشي ارائه كردند و براي اينكه اطمينان بيشتري حاصل شود خواستند‌ نمونه‌هاي قبلي كه آزمايش شده و آلوده اعلام شده بود دوباره در يك آزمايشگاه ديگري با حضور مسئولان مربوطه آزمايش شده و گزارش آن به كميسيون داده شود.
نماينده مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: نايب رئيس مجلس هم از كميسيون بهداشت و كشاورزي خواست تا بررسي بيشتري در اين زمينه انجام و نتيجه به كميسيون مجلس اعلام شود.
وي بيان كرد: به اعتقاد من مردم از برنج‌هاي هندي استفاده نكنند خيلي بهتر است زيرا با توجه به انجام آزمايش روي نمونه‌هاي برنج هندي، آلودگي آنها صحت دارد و هيچ شكي در اين زمينه نيست چون انرژي اتمي هم آلودگي آن را تاييد كرده است.
وي ادامه داد: پس به مردم توصيه مي‌كنم تا اطلاع ثانوي از برنج‌هاي وارداتي هندي استفاده نكنند.

نگرانی دبیرکل سازمان ملل از نحوه 'فرونشاندن' اعتراضات انتخاباتی ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به نحوه برخورد دولت ایران با اعتراضات پس از انتخابات ابراز نگرانی کرده است. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، در گزارشی پیرمون شرایط حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، که به مجمع عمومی این سازمان تسلیم کرده، گفته است که گزارش های حاکی از "کاربرد نامتعارف خشونت، بازداشت های خودسرانه و احتمال شکنجه در جریان سرکوب اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران او را به شدت مضطرب کرده است." در این خبر که در پایگاه اطلاع رسانی دبیرکل سازمان ملل انتشار یافته آمده است که آقای بان از دولت و مخالفان در ایران درخواست کرده است تا اختلافات خود را از طریق گفتگو و با توسل به مجاری قانونمند و مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ