احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۲۳ مرداد ۱۳۸۸

وای اگر در این عکس جای ا.ن. ، خاتمی یا موسوی بودند



دستگیری و اعتراف گیری در 1 ساعت (اخباری از امروز نماز جمعه)

امروز بسمت دانشگاه تهران رفتم.
شدیدا مواظب کوچکترین اتفاقات دور و برم بودم. خیابان ها پر از پلیس، از میدان ولیعصر شمال و جنوب به سمت دانشگاه تهران.
چند بار مثل خیلی از سبزهایی که اومده بودن خیابان انقلاب رو عقب و جلو طی میکردیم. خطبه ی اول بود که رفتم به خیابان قدس و گوشه ای نشستم و سیگاری روشن کردم(لحظاتی وبد که احمد خاتمی بر ضد سیگار و مواد مخدر صحبت میکرد و ...!)
تعداد زیادی از مردم اونجا بودن و من خیالم کاملا راحت بود تا اینکه سنگینی نگاه چند نفر رو حس کردم. به روی خودم نیاوردم و بلند شدم و جام رو عوض کردم و سعی کردم دورتر از اونها برم و بشینم. همچنین یک عدد پرشیای نقره ای همان لحظات وارد گود شد با 2 نفر سرنشین.
بمحض اینکه جای جدید نشستم مرد قد بلند و میانسالی(بدون ریش و هیچ نشانی از دولتی و حزب اللهی بودن که البته از همان پرشیای مذکور پیاده شده بود) با دست اشاره ای به من کرد مبنی بر اینکه بیا!
من لبخندی زدم و گفتم بله و (به این منظور که مثلا اینجا ننشین رو بهم گفته باشن!!) اومدم برم که یه نفر از پشت کنترلم کرد و گفت برو به سمت ماشین. سرع برگشتم و با چند قدم خودم رو ازش دور کردم و مردم هم فقط نگاه میکردند. همان مرد اولی اومد جلوم و گفت مگه نمیگم بیا. دیگه کاری از دستم برنمیومد.رفتم کنار مااشین و بهم گفت کارت شناسایی. گفتم ندارم همراهم نیست. گفت چرا؟ گفتم فکر نمیکردم باید همراهم باشه. که باز گفت برو تو ماشین. و مرد قوی هیکلی با کت و شلوار در عقب سمت چپ ماشین رو برام باز کرد اما من از تو رفتن امتناع کردم و در یک لحظه 1000 فکر مختلف له سرم زد که اول از همه فرار بود. بعد دور و برم رو که دیدم مردم همه ملتمسانه به همدیگه نگاه میکردن و معلوم بود جو خوبی نیست و حمایتی نخواهم شد. بعد از اون ترس از تجاوز،کتک، شکنجه ، زندان و دوری از مردم و حس تنهایی بهم دست داد (تمام اینها در 1 یا 2 ثانیه اتفاق افتاد)
از ماشین یه کمی دور شدم اما با دستور خشن مرد قوی هیکل وار ماشین شدم و بعد خودش پشت فرمون نشست. من توی جیبم پیراهنم پر از نمادهای سبز بود.در همان لحظات اول نماد هارو از جیبم بیرون آوردم و با احتیاط زیر صندلی جلو انداختم(1) و مرد قوی هسکل هم داشت اطراف رو میپایید و حواسش نبود.بعد همان مرد اولی وارد ماشین شد و گفت برو به سمت بالا...
با خودم گفتم شاید مرگ از دستگیری بهتره و برای خودم راه های فرار رو مرور و برسی میکردم. همچنین حرف هایی که باید بزنم رو.
تو همین فکرا بودم که مرد اول شروع کرد به سوال پیچ کردنم. چند سالته؟ شغلت چیه؟ خونت کجاست؟ چرا اینجایی و....(اینجا هنوز خطبه ی سیاسی شروع نشده بود.) و اینکه
جواب دادم و ماشین توی خیابون دیگه ای ایستاد. مرد اولی بیرون رفت. مرد قوی هیکل گفت معلومه که اولین باره که میای نماز جمعه خدا بهت رحم کنه میدونم واسه چی اینجایی. من با اعتماد بنفس گفتم خدا شاهده نماز جمعه ی آقا!!! هم من اومده بودم و برای نماز اینجام!!!!!!!!
هیچی نگفت که مرد اول باز سوار ماشین شد و راه افتادیم. گفت طرفدار کی هستی؟ گفتم من اصلا سیاسی نیستم قربان!!(به کل خودم رو زدم به نفهمی و سادگی) و تاکید داشت که توی اغتشاشات اخیر بودی یا نه؟ دستگیر شدی یا نه! منم میگفتم خدا نکنه!!!
مرد قوی هیکل گفت قربان بریم سمت پایگاه؟؟؟ من دیگه ترس اولیه ام رو از دست داده بودم و با خودم گفتم بسم الله هر چه باداباد. و هیچی نگفتم و قیافه ی معصوم و بی گناهی به خودم گرفتم.(مرد اولی برگشته بود به سمت من و نگاه میکرد.) گفت نمیخواد فعلا.
مرد قوی هیکل خیلی اصرار داشت که مرد اولی خشن تر برخورد کنه چون بات پرشای نقره ایشون جای خلوتی رو گیر آورده بودن و الکی چرخ میزدن.
یه جا نگه داشتن و مرد اولی به مرد قوی هیکل گفت بازرسی بدنیش کن. بعد گفت تو تهدیدی برای ما نداری و نمیتونی که داشته باشی اما کوچکترین چیزی ازت گیر بیارم دمار از روزگارت در میارم. مرد شروع به بازرسی بدن کرد و فقط 3 تا بلیط اتوبوس پیدا کرد و یه دستمال کاغذی!
منم اعتماد بنفسم رو تا حدود بسیار زیادی بدست آوردم .
دیگه هرچی گفت من تایید کردم. گفت باید ولایت فقیه رو قبول داشت. باید به جمهوریت نظام احترام گذاشت . منم میگفتم بله 100%!! و خودم رو راضی از حرفهاش نشون میدادم.
بعد بهم گفت شما جوونا آزادی هم دارید مصلا برو پارک لاله هر کاری که دلت میخواد با دخترا بکن گه میخوره کسی حرف بزنه!!! من خیلی تعجب کردم از این حرفا. باورم نمیشد که یه اطلاعاتی داره این حرفارو پیش همکار ریشوش میزنه. بهم گفت کارایی که تو پارک های ایران میکنن تو اروپا هم نمیتونن بکنن.
خلاصه بهم گفت هرکاری که دلت میخواد بکن فقط قتل نکن! من ضمانت میکنم کسی باهات کاری نداشته باشه!
نمیدونم امروز حرفای احمد خاتمی رو شنیدید یا نه! اما زمانی که من تو ماشین بودم (از رادیو) داشت حرف میزد . مرد اولی بهم گفت گول سیاسی بازی ها رو نخور! این بازی سیاسیه طعمه نشو! جمهوریت داریم و این اتفاقات فقط بخاطر اینه که "نفر" رفسنجانی انتخاب نشده!!!!! ازم پرسید نظرت چیه؟
من گفتم فقط میدونم که اگه تقلبی میشد و بی قانونی میشد اول از همه آقا جلوش رو میگرفتن!! یعنی حرفهایی زدم که برام گفتنشون ننگ بود... حال زندانیای سیاسی رو درک کردم که به من یک هزارم فشاری که به اونا میومد نیومده بود اما من اعتراف میکردم!
مرد اولی خیلی حرف زد و آخرش به این نتیجه رسید که من پرت تر از اونم که اصلا مخالفتی داشته باشم.!!!
بهم گفت تو جوون مومنی هستی (فکر کنم چون خیلی خودم رو به خریت زده بودم از درجه ی خریتم بهم گفت مومن!!) حیف نیست اینجا اگه کسی غیر من دستگیرت میکرد و میبرد هر بلایی سرت میاورد و از همه چیز تو زندگیت محروم میشدی؟!!!درس و تحصیل و کار و...(تهدید به تجاوز!!) سابقه دار میشدیو
خلاصه بهم گفت میتونی بری ولی بخاطر خودت میگن سریع برو(توی بلوار کشاورز) پیاده شدم و در حالیکه یه نفس راحت میکشیدم داشتم همه ی حرفهای رد و بدل شده رو مرور میکردم تا بیام و اینجا بنویسم.
در آخر باید بگم که این مرد اولی دقیقا داشت حرفهای زده نشده ی احمد خاتمی رو به من میزد!!! که وقتی من نزدیک خونه بودم تو رادیو داشت همون حرفهارو میزد!!!!!!!(گول خوردید بعضی ها گولتون زدن و...!)
بچه ها ما نباید دستگیر شیم و زندانی. هر کس دستگیر میشه از همین روش ها استفاده کنه و خودشو نجات بده. شاید راه نجاتی باشه...
به امید پیروزی جنبش سبز بر کودتاگران کثیف جمهوری اسلامی. راه مبارزه ی ما ادامه دارد ای حرافان و به ظاهر قوی هیکلان تو خالی!!
منبع:http://bargardan.blogfa.com

فرق ترانه ما با ترانه آنها



تجمع آزادیخواهان مقابل اعتماد ملی برای حمایت و تشکر از شیخ / کروبی تنها نیستی ـ

با توجه به اخبار رسیده در سایت بالاترین توسط یکی از کاربران (shelsilver)، در نماز جمعه امروز اطلاعیه ای از طرف انصار حزب الله در بین نمازگزاران پخش شده که در اون ذکر کردند قرار است فردا (24 مرداد) ساعت 4 روبروی دفتر روزنامه اعتماد ملی تجمع کنند و به احتمال زیاد قصد ایجاد درگیری دارند. باید فردا ما مردم هم زودتر از ساعت 4 در مقابل دفتر روزنامه ملی و به حمایت از کروبی و سایر اصلاح طلبان دست به یک راهپیمایی بزرگ بزنیم و توطئه این خائنین رو خنثی کنیم تا دیگه به فکر چنین کارهای احمقانه ای نیفتند. زمان این تجمع هم بسیار مناسبه. باید از طریق تلفن و اس ام اس و حتی الله اکبر های شبانه این موضوع را رو به سرعت اطلاع رسانی کنیم. آدرس روزنامه اعتماد ملی: میدان هفت تیر، صد متر میری توی کریمخان، سمت چپ

طرح بازداشت میرحسین موسوی در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد

طرحی به شوراي عالی امنیت ملی پیشنهاد شد تا میرحسين موسوی و 10 نفر ديگر از سران جبهه اصلاحات که برخی از اعضاي مجمع روحانيون نيز در ميان ان ها هستند ، بازداشت شوند ، اما به دلیل عواقب شديد برای کودتاچیان با اجراي آن مخالفت شد .
این طرح که با پشتیباني محمود احمدي نژاد و به اصرار او تهیه و به شوراي عالي امنیت ملي ارائه شده بود ميرحسین موسوی و 10 نفر ديگر را عاملان ادامه اعتراض ها دانسته و تاکید کرده است تا این 11 نفر بازداشت نشوند ، اتراض ها به پايان نخواهد رسید.
علاوه بر میرحسين موسوی از علی اکبر محتشمي پور ، مهدی کروبي ، محسن الويری ، محمدرضا خاتمی ، یکي از فرزندان هاشمی و چند نفر ديگر در این فهرست دیده می شوند . سید محمدخاتمی در این فهرست ديده نمي شود و تهیه کنندگان طرح معتقد بودند که نام او به خاطر شهرت بين المللی عواقب وخيمی خواهد داشت .
اين طرح وقتي در شورای عالي امنيت ملی مطرح می شود با مخالفت تعدادي از اعضا مواجه مي شود ، زیرا به نظر آنان اجرای این طرح عواقب غير قابل کنترلی خواهد داشت که اصل نظام را با خطر سقوط رو به رو خواهد کرد.
احمدي نژاد و تعدادی دیگر روي طرح اصرار می کنند ،اما پس از اين که طرح به اطلاع مقامات ارشد نظام می رسد ، آن ها نيز نظر منتقدان را تایيد کرده و به صورت تلویحی به این نکته تاکید مي کنند که بازداشت ميرحسین نظام را به سقوط مي کشاند.

تصاویری از رئیس جمهور تحمیلی ایران(ا.ن.)



تصاویری از رئیس جمهور من(میر حسین موسوی)




سازمان ملل خواهان رسیدگی به موارد اتهامی شکنجه در ایران شد

گزارشگر ويژه سازمان ملل در زمينه شكنجه روز پنجشنبه گفت كه شكايت هاى زيادى از معترضان بازداشت شده پس از انتخابات ايران دريافت كرده كه از آزار و اذيت خود در زندان خبر داده اند.
مانفرد نواك، گزارشگر شوراى حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، اظهار داشت: اين شكايت ها از سوى خانواده ها، وكلا و بازداشتى هاى آزاد شده مطرح شده است.
وى افزود: ادعاهاى مستند درباره شكنجه زندانيان در ايران و نگه داشتن آنها در انفرادى به منظور اعتراف گيرى از آنها بايد مورد رسيدگى دقيق قرار گيرد.
مانفرد نوواك گفت: به مقام هاى جمهورى اسلامى ايران اطلاع داده كه بيش از سيصد پرونده اتهامى شكنجه و بدرفتارى با دستگيرشدگان اعتراضات اخير، به سازمان ملل ارايه شده است.
وى مى گويد كه ايران به نامه او پاسخ قانع كننده اى نداده و وى خبر ندارد كه آيا تحقيقاتى انجام شده يا نه.
گزارشگر ويژه سازمان ملل اظهار داشت: بسيارى از اين اتهامات مواردى چون ضرب و شتم، شوك الكتريكى و فشار جسمى و روانى با هدف گرفتن اعترافات است.
وى افزود: هنگامى كه كسى به سازمان ملل روى مى آورد و ادعا مى كند كه شكنجه شده، كشور عضو، بايد اين ادعا را به طور دقيق مورد تحقيق قرار دهد.
مهدى كروبى، نامزد معترض انتخابات رياست جمهورى ايران، روز يكشنبه در نامه اى به رييس مجلس خبرگان از وى خواست تا به موضوع تجاوز به «دختران و پسران» بازداشت شده در جريان اعتراض هاى خيابانى به نتايج انتخابات رسيدگى شود.
نامه آقاى كروبى كه بازتاب هاى زيادى در داخل و خارج از ايران داشته است اشاره مى كند كه «عده ‌اى از افراد بازداشت‌ شده مطرح نموده ‌اند كه برخى افراد با دختران بازداشتى با شدتى تجاوز نموده‌ اند كه منجر به ايجاد جراحات و پارگى در سيستم تناسلى آنان گرديده است.»
وى افزوده است: « از سوى ديگر افرادى به پسرهاى جوان زندانى با حالتى وحشيانه تجاوز كرده ‌اند به طورى ‌كه برخى دچار افسردگى و مشكلات جدى روحى و جسمى گرديده ‌اند و در كنج خانه‌هاى خود خزيده ‌اند.»
اصولگرايان تندرو در ايران به شدت نسبت به اين نامه واكنش نشان داده و مهدى كروبى را به تنش آفرينى و تهمت زدن به نظام متهم كرده اند.
با اين حال، آقاى كروبى خبر داده است كه آيت الله هاشمى شاهرودى، رييس قوه قضاييه، دستور رسيدگى به اين نامه را صادر كرده است.
اين دستور در حالى صادر شده است كه دوره رياست آيت الله شاهرودى بر دستگاه قضايى اوايل هفته آينده پايان مى يابد.
به گفته سخنگوى قوه قضاييه، در جريان نا آرامى هاى پس از انتخابات در ايران بيش از چهار هزار نفر دستگير شده اند. در حالى كه منابع رسمى مرگ ۳۰ نفر در اين حوادث را تاييد كرده اند مخالفان از كشته شدن حداقل ۶۹ نفر خبر داده اند.
مانفرد نواك، گزارشگر ويژه سازمان ملل كه پيشتر موضوع آزار و اذيت بازداشت شدگان در زندان آمريكايى گوانتانامو را بررسى كرده بود مى گويدكه دولت ايران به او اجازه نداده است تا از اين كشور بازديد كند.
به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، هيئت نمايندگى ايران در دفتر سازمان ملل در ژنو حاضر نشد در اين زمينه اظهار نظر كند.

اطاعت از رفتگر ، اطاعت از خداست (طبق فتوای مرتد بزرگ مصباح یزدی)

صد رحمت به پدر اونهایی که قبلا می‌گفتند: ـ اطاعت از ولی فقیه اطاعت از خداست! ـ بلاخره اگر چه از نظر عقل و منطق و شرع حرف بی‌اساسی بود اما به علت کثرت استعمال یک دروغ عادی و جا افتاده بود که هر چند کسی باورش نمی‌کرد ولی خیلی خیلی هم تعجب برانگیز نبود و انسان از شنیدنش بلا تشبیه و بلانسبت شما شاخ در نمی آورد

اما! به تازگی‌های آیت الله مصباح یزدی که نمی‌دانم در چه حالت روحی قرار داشته اند ـ شاید هم در همان هاله نور معروف احمدی نژاد فرو رفته بودند و بعد از اشراق نور احمدی نژادیت! بر قلب مبارکشان زبان به کلام گشودند و افاضه نمودند که اطاعت از رئیس جمهور اطاعت از خداست!!

حال گذشته از این که آیا خدا این رئیس جمهور را به رئیس جمهوری قبول دارد که اطاعت او را اطاعت از خود بداند، یا نه، می‌خواهم چند نکته اشاره‌ای مختصر داشته باشم .

نکته اول اینکه چون طبیعتا پرتوی از رئیس جمهور به وزیران هم تابیده می‌شود و از وزیران به استاندار ، و از استاندار به فرماندار و …. بلاخره به رفتگران.. لذا طبق این فرمایش جناب مستطاب اگر رفتگر محله به شما فرمودند: امروز آشغالهای کوچه تان را خودتان جارو بزنید اطاعت از حضرت رفتگر (عج الله تعالی فرجه) واجب عینی و اگر همچون اطاعت از خدا نباشد صد البته همچون اطاعت از امام زمان می‌باشد!

ـ توضیح ضروری! دعای تعجیل فرج از این جهت برای رفتگر قرائت شد که درجه حضرت رفتگر (عج الله تعالی فرجه) به واسطه اشراق نور امام زمان به رهبر و از او به احمدی نژاد و او به وزیر و…. به درجه امام زمان رسیده است!ـ

نکته دوم این که رهبر را باید همین الان خلع لباس روحانیت نموده تمام منصب‌هایی که امام زمان به ایشان عنایت نموده است از جمله ـ ولی امری کل مسلمین و حتی کفار! عالم ـ نیابت تام و مطلق امام زمان و غارت اموال بیت المال و… برکنار نموده، در اخبار۲۰ و ۳۰ همین امشب توسط نجف زاده یا اون خانم عینکی یه! حکم عزلش را خواند چرا که بعد از اینکه مشایی (عج) را رئیس جمهور به حکم خدا! به وزارت برگزید همین رهبری بود که سر به عناد نهاد و در مقابل حکم خدا ایستاد و با ارسال نامه‌ای نائب خدا را مجبور به عزل مشایی نمود! وا اسفا!!!

تلاش حامیان دولت کودتا برای ممانعت از قرائت گزارش کمیته حقیقت‌یاب در مجلس

اگرچه اين كميته 7 نفره كه به دستور علي لاريجاني براي روشن شدن حقيقت بروز ناآرامي‌هاي پس از انتخابات و شناسايي مسببان آن تشكيل و اقدام به فعاليت كرده است اما حاميان احمدي‌نژاد در مجلس به دلايل نا‌گفته‌اي خواستار عدم ارائه دستاوردهاي تحقيق و تفحص‌هاي اين هيات به مجلس شده‌اند.

قريب به دو هفته است كه كميته حقيقت‌ياب مجلس دومين گزارش خود را از ناآرامي‌هاي پس از انتخابات به ويژه حوادث كوي دانشگاه، مجتمع سبحان و وضعيت بازداشت شدگان اخير مهيا كرده و در صدد قرائت آن در صحن علني است باتوجه به وقفه‌اي كه در ارائه گزارش كميته به نظر مي‌رسد دست‌هايي در كار است كه به هر طريق هم كه شده مانع از انتشار رسمي و حتي غير رسمي پشت‌پرده‌هاي حوادث اخير شوند.

تعويق در دستور كار قرار گرفتن قرائت گزارش كميته حقيقت ياب اعتراض جمعي از اعضاي اين كميته را در پي داشته است اگرچه اعضاي اين كميته رسما درباره لابي‌هاي حاميان احمدي‌نژاد در مجلس اظهار نظر نمي‌كنند و در گفت‌وگوهاي غير رسمي شان از تهديدهاي برخي صاحبان قدرت مجلس نام مي‌برند كه با تهديدهاي اعضاي كميته مانع از انتشار دستاوردهاي تحقيق و تفحص‌هاي چهار هفته‌اي كميته مذكور از حوادث اخير مي‌شوند.

هرچند كه اعضاي كميته مستقيما از افرادي كه براي جلوگيري از قرائت گزارش مذكور رايزني مي‌كنند نامي به ميان نمي‌آورند اما با يادآوري حواشي پس از قرائت اولين گزارش اين كميته در صحن علني مي‌توان به راحتي مخالفان اين امر راشناسايي كرد.

اوايل تيرماه سال جاري و دوهفته پس از برگزاري انتخابات و اعتراضات به نتيجه آن بود كه محمد حسن ابوترابي فرد با دستور لاريجاني در جايگاه ناطقان مجلس ايستاد و گزارش اين كميته را درباره حوادث كوي دانشگاه،ماهيت معترضان و حوادث مجتمع سبحان قرائت كرد اما پس از اينكه گزارش مذكور براي آرام بودن و متانت معترضان به نتيجه انتخابات صحه گذاشت، جمعي از حاميان شاخص احمدي‌نژاد همچون حميد رسايي، روح‌الله حسينيان و مهدي كوچك زاده بر آشفتند و با فرياد (دو دو)‌سردادن مانع از قرائت ادامه اين گزارش شدند، هرچند كه ساعاتي پس از آن در يك جلسه غير علني اين گزارش به سمع مجلس رسيد.

به نظر مي‌رسد هم اكنون نيز حاميان احمدي‌نژاد مجددا براي ممانعت از قرائت دومين گزارش كميته حقيقت‌ياب فعال شده‌اند و سرسختانه در تلاشند تا مانع قرائت اين گزارش حتي در جلسه غير علني مجلس شوند.

همين امر سبب شده است تا حاميان احمدي‌نژاد در مقابل اعضاي فعال اين كميته صف‌آرايي كنند و به تخريب اقدامات و فعاليت‌هاي آنان بپردازند.

کروبی خطاب به بعضیها مثل لاریجانی):از ترس از دست دادن پست و مقام موضع نگیرید

انتشار نامه‏ی مهدی کروبی به رئیس مجلس خبرگان، واکنش‏هایی عمدتا عجولانه از سوی مهره‏های وابسته به دولت کودتا به دنبال داشت. دامنه‏ی این واکنش‏ها حتی شخصیت‏های معتدل‌تری چون علی لاریجانی و امیررضا خادم را نیز دربر گرفت و آن‏ها را وادار به موضع‏گیری‏هایی عجولانه و غیر منطبق با واقعیت کرد که در شرایط فعلی به نظر می‌رسد نتیجه‏ای جز سرپوش‏گذاشتن بر تخلفات گسترده نداشته باشد. حال در پی این موضع‏گیری‏ها، مهدی کروبی در مصاحبه‏ای با سحام نیوز، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی، ضمن اعلام خبر دستور پی‏گیری این نامه از سوی رئیس قوه قضائیه، به تهمت‏های بی‏اساسی که در این مورد به وی وارد شده است پاسخ داده و جزئیات جدیدی از فجایع صورت گرفته در زندان‌ها را مطرح کرده است.

به گزارش سحام نیوز، دبیرکل حزب اعتمادملی، در پاسخ به افرادی که وی را به خاطر نگارش این نامه مورد انتقاد واعتراض شدید قرار دادند گفت: "کسانی که این روزها به دنبال جوسازی هستند، (بهتر است) فضایی امن و آرام را ایجاد کنند و هیاتی مستقل و بی‏طرف را مسئول رسیدگی به این ماجرا کنند و بعد خواهند دید افرادی که این مسائل را به بنده منتقل کرده‏اند می‏آیند و شکایت خود را آنجا مطرح می‏کنند. البته افرادی در این هیات قرار گیرند که کسانی که مورد آزاد قرار گرفته‏اند و شکایتی دارند نسبت به ان‏ها اعتماد داشته باشند و مسایلی که برایشان روی داده را با ان‏ها در میان بگذارند و البته (بتوانند) اطمینان داشته باشند که این هیات نیز تا آخر از حقوق آنها دفاع می‏کند."

مهدی کروبی همچنین در توضیح علت نگارش این نامه به هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس مجلس خبرگان تصریح کرد: "من برای نگارش این نامه به آقای هاشمی دلایل بسیاری داشتم. نخست اینکه ایشان از ارتباط نزدیکی با رهبری برخوردار هستند و بنابراین مطمئن هستم که این مسائل را به ایشان منتقل می‏کنند. از طرف دیگر خود آقای هاشمی رفسنجانی نیز انتقاداتی را به حوادث اخیر داشت و در نماز جمعه نیز تا حدودی گلایه‏های خود را مطرح کرد و حتی درخواست کرد تا زندانیان را آزاد کنند. همچنین من طی هفته‏های گذشته نامه ای را به وزیر اطلاعات و رییس قوه قضائیه نوشته بودم و بنابراین تصمیم گرفتم که این نامه را به ریاست مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بنویسم. در عین حال بنده از قبل از آغاز حرکت نهضت انقلاب با آقای هاشمی آشنا بودم و همواره از قبل و پس از انقلاب با ایشان همکاری و رفاقت داشته‏ام و من از این حق برخوردارم که به ایشان نامه بنویسم. البته این ارتباطی به اختلاف سلیقه من با آقای هاشمی ندارد چرا که هرچند ما با هم اختلاف دیدگاه داریم ولی من معتقدم که ایشان از جایگاه خاصی برخوردار است که شاید بتواند کاری کند. همین آقایانی که امروز به آقای هاشمی رفسنجانی هتاکی و انتقاد می‏کنند شاید از یاد برده‏اند که ایشان از نزدیک‏ترین یاران امام بوده‏اند و حتی زمانی که قرار بود حکم مهندس بازرگان خوانده شود در مراسمی که همه ما حضور داشتیم ایشان کنارامام نشستند و متن حکم را قرائت کردند."

وی با اشاره به ادعاها در مورد انتشار عمومی زودتر از موعد این نامه گفت: "من هنگامی که به ایشان نامه نوشتم انتظارم این بود که با توجه به ابعاد فاجعه‏آمیز این مسائل در مدت زمان کوتاهی ایشان پاسخ این نامه را بدهند. البته از نامه هم دو نسخه تهیه شد، که یکی نزد ایشان و دیگری نزد بنده بود. لیکن بعد از ده روز آقای هاشمی به این نامه پاسخی ندادند. البته این به معنای گلایه از آقای هاشمی رفسنجانی نیست، بلکه من احساس کردم که ایشان بنابر شرایط فعلی و وضعیتی که در آن قرار دارد نمی‏خواسته که وارد این معرکه شود. من هم بنابر نگرانی نسبت به اخباری که مدام به من می‏رسید این نامه را منتشر کردم. البته بعد متوجه شدم که ایشان نامه را به آقای هاشمی شاهرودی ارجاع داده است و ایشان نیز دستور رسیدگی به این نامه را صادر کرده و از آقای دری نجف آبادی دادستان کل کشور خواسته که با من تماس بگیرد و نفراتی را نزد من بفرستد تا نظرات مرا دریافت کرده و به آن‏ها منعکس کند."
کروبی همچنین افزود: "هنگامی که این نامه منتشر شد، برخوردهای متفاوتی صورت گرفت. برخی استقبال کردند، چرا که می‏گفتند این باعث شد تا فضا به گونه‏ای شود که کسانی که در این باره مطالبی داشتند آن را مطرح کنند. مانند خبری که یک خانم سنندجی آن را مطرح کرد که من از ذکر نام ایشان خودداری می‏کنم و آقایان می‏توانند به سایت‏ها مراجعه و در این باره آگاهی بیشتری کسب کنند. البته در کسانی هم بودند که از انتشار این نامه برآشقتند و قصد دارند تا فضایی را ایجاد کنند که کسی جرات بیان مطالبی در این باره را نداشته باشد. یعنی فضایی ایجاد شود که اگر بچه‏های مردم را می‏کشند و یا کسی را در زندان مورد اهانت قرار می‏دهند، خانواده‏هایشان را در مقابل در زندان تهدید کرده و کتک می‏زنند، به خانه‏های مردم می‏ریزند و به اموال آن‏ها خسارات وارد می‏کنند، کسی جرات طرح این مطالب را نداشته باشد."

وی در ادامه گفت: "چرا به جای اینکه چنین فضای رعب و وحشت را ایجاد کنند تا مردم را به سکوت بکشانند فضایی را ایجاد نمی‏کنند تا اگر مسائلی در این باره وجود دارد و کسانی که شکایاتی دارند آن را در فضای آزاد و امن مطرح کنند. بهتر نیست به جای آنکه برخی در برابر انتشار این نامه چنین موضعگیری و فحاشی کنند به بررسی اصل ماجرا بپردازنند، نه اینکه هنوز کمیته پیگری مجلس تشکل نشده است، بگویند که محتوی این نامه کذب محض است. به نظر من باید مسئولان با شنیدن چنین مسائلی ناراحت باشند. اخر شما فضایی ایجاد کرده‏اید که کسانی که مورد آزار قرار گرفته‏اند جرات طرح این مباحث را ندارند و حتی شاید در شرایطی قرار گیرند که بیایند و بگویند که در زندان به ما نماز شب یاد می‏دادند و هیچ شکنجه‏ای هم روی نداده است."
کروبی سپس به فضایی که در این چند سال اخیر شکل گرفته است اشاره کرد و گفت: "در جامعه‏ای که قتل‏های زنجیره‏ای روی می‏دهد و مردم را می‏کشند و جنازه‏هایشان را در کنار خیابان رها می‏کنند و یا در جامعه‏ای که مصطفی مولایی، مسئول دفتر بنده را ربوده و در کیسه می‏اندازنند و کتک می‏زنند دیگر چطور افراد جرات داشته باشند که بیایند و این مسائل را مطرح کنند. در جامعه‏ای که زنی را در (خیابان) پاسداران با آن وضعیت به قتل می‏رسانند، دیگر چگونه مردم احساس امنیت کنند. متاسفم از اینکه مردمی را که به بهانه اعتراض به یک انتخابات بازداشت کرده‏اند مورد شکنجه قرار داده‏اند که من شنیده‏ام که افراد را در کهریزک لخت می‏کردند و چهار دست و پا می‏نشاندند و سوار آن‏ها می‏شدند و به آنها می‏گفتند که صدای حیوانات در بیاورید. این مایه تاسف جمهوری اسلامی است. برخی دیگر را لخت کرده‏اند و روی هم خوابانده‏اند و آب روی آن‏ها ریخته‏اند. حتی هنگامی که افراد را شکنجه می‏کرده‏اند به آن‏ها می‏گفتند با صدای بلند بگویید که مادرتان .... است، مانند زمان قتل‏های زنجیره‏ای که به افراد می‏گفتند بگویید که من فرزند مادرم نیستم و سپس آن‏ها را کتک زده و در بیابان‏ها رها می‏کنند. واقعا من از طرح چنین مباحثی احساس شرم می‏کنم. فراموش نکنیم که مردم ما در جامعه‏ای زندگی می‎کنند که خانم دکتر بنی یعقوب را به اتهام ارتباط با مردی می‏گیرند و سپس جنازه‏اش را تحویل می‏دهند. آیا شما وجود اینها را کتمان می‏کنید؟ امروز به جای اینکه این مسائل را پیگیری کنید بدون آنکه تحقیقاتی در صحت و یا سقم مطلبی انجام شود به دفاع از این عملکردتان می‏پردازید؟"

وی تاکید کرد: "هنگامی که حضرت علی‏(ع) توسط ابن ملجم مورد ضربت قرار گرفت، حضرت تاکید کردند که مراقب فردی که او را مورد حمله قرار داده باشند و گفتند که چنانچه من زنده نماندم برای قصاص به او یک ضربه بزنید. ولی اینک شاهد هستیم در حکومتی که حکومت عدل علی(ع) الگوی آن قرار دارد، جوانی را به خاطر شعاری که سر داده است با باتوم به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‏دهند و طوری برخورد می‏کنند که حتی برخی از آن‏ها جان می‏بازند. آیا این رفتارها با حکومت عدل علی (ع)‌ و دین اسلام که دین رافت است سنخیت دارد؟"

کروبی با اشاره به توجه امام به چنین مسائلی گفت: "هیچ‏گاه یادم نمی‏رود هنگامی که لطف‏الله میثمی به دستور مرحوم لاجوردی بازداشت شده بود همسرش نزد من آمد و گفت که به خاطر شرایط فیزیکی‏اش نمی‏تواند حتی آشغال گوشه چشم خود را پاک کند. من پس از دیدار با همسر او به همراه احمد آقا به نزد امام رفتم و عین کلام همسر میثمی را مطرح کردم که امام فورا دستور آزادی او را صادر کردند. این درحالی است که اکنون شنیده می‏شود که در برخی از زندان‏های زنی که شنیده شده باردار است اینک دچار ناراحتی کلیه شده و یا زندانیان سیاسی را به بند معتادین منتقل کرده‏اند. می‏گفتند که زندان ها کانون آدم‏سازی هستند ولی این طوری آدم‏سازی می‏شود که هنگامی که فردی را بازداشت می‏کنند به او می‏گویند تو را به کهریزک می‏فرستیم که آدم شوی و زندانیان سیاسی را ارازل و اوباش محسوب می‏کنند. آخر این طوری می‏توان آدم‏سازی کرد؟"

وی با انتقاد از اینکه رییس مجلس و رییس کمیسیون امنیت ملی که رییس کمیته پیگیری وضعیت آسیب‏دیدگان حوادث اخیر است بدون هیچ پشتوانه تحقیقاتی به تکذیب اصل ماجرا پرداخته‏اند گفت: "من پیشنهاد کردم که مسولیت پیگیری این حوادث را می‏پذیرم، هرچند که این مسولیت برایم افتخارآور نیست، بلکه برایم زجرآور است. ولی قصد دارم تا حقایق کشف شود و هیاتی مستقل و بی‏طرف تشکیل شود تا فضایی ایجاد شود که کسانی که مورد آزار قرار گرفته‏اند خودشان بیایند و این مسائل را بازگو کنند تا ریشه این فسادهای اخلاقی و شکنجه‏های قرون وسطایی خشکانده شود. نه اینکه مسئولان پیگیری این حوادث در مجلس شورای اسلامی در مدت 24 ساعت و قبل از اینکه کمیته پیگیری جلسه‏ای تشکیل دهد به تکذیب محتوای این نامه یپردازنند. من ضمن احترام به ریاست مجلس هشتم جناب آقای دکتر لاریجانی که نسبت به ایشان و پدرشان و پدر خانم ایشان ارادت ویژه‏ای دارم و آقای علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم، می‏گویم که قبل از آنکه در اظهار نظری شتاب‏زده اصل ماجرا را تکذیب کنید حداقل با بنده تماسی می‏گرفتید یا از من می‏خواستید که نفراتی را نزد شما بفرستم، شاید من اطلاعاتی در این رابطه داشتم. آخر چطور می‏شود که بدون آنکه تحقیقی صورت گیرد و جلسه‏ای تشکیل شود می‏گویید این ماجرا کذب محض بوده است. شما حداقل تحقیق می‏کردید تا ببینید این کسی که این حرف‏ها را زده از روی هوس چنین گفته و یا چون اینکه رای او را در انتخابات نادیده گرفته و تقلب کرده‏اند می‏خواهد برای عقده‏گشایی چنین حرف‏هایی بزند، یا اینکه مطلبی دارد و بر اساس مستنداتی این حرف‏ها را زده و بعد موضعگیری می‏کردید."

کروبی سپس افزود: "در شرایطی که رییس مجلس که سال‏ها من در جایگاه ایشان و دیگر جایگاه‏ها بودم، بدون تحقیق، اصل ماجرا را تکذیب می‏کند، دیگران چطور می‏توانند بیایند و این مسائل را مطرح کنند که در قبال آنچه که گفته‏اند مورد اهانت قرار گیرند و آبرویشان نیز برود. من احساس می‏کنم که این موضعگیری‏های شتاب‏زده تحت فشار صورت گرفته است، زیرا این بزگواران نگران آن هستند که به سرنوشت دیگر دوستان خود در گذشته دچار شوند. آقای لاریجانی نگران است که به سرنوشت دکتر حداد عادل گرفتار شود و او را از ریاست مجلس حذف کنند، آقای بروجردی نگران تکرار سرنوشت دیگر دوستانش چون آقای افروغ است که او را از ریاست کمیسیون حذف کردند و یا حتی سرنوشت قبلی‏ها مثل آقایان مجید انصاری و محتشمی پور. آخر چرا فضایی ایجاد می‏شود که حتی وقتی علی مطهری حرفی می‏زند به او حمله می‏شود و می‏گویند که به پدرش خیانت کرده است، به طوری که حتی کسی دیگر جرات آن را نداشته باشد تا این ماجرا را پیگیری کند."

دبیرکل حزب اعتماد ملی، با گلایه از قضاوت‏های عجولانه درباره این نامه گفت: "نباید این‏قدر شتاب زده درباره محتوی این نامه موضعگیری می‏کردند و شاید بهتر بود که این دوستان نیز به مانند آقای شاهرودی حداقل هیاتی را می‏فرستادند تا اصل ماجرا را از من جویا شود، نه اینکه حرف‏های آقای بروجردی را چهل بار از تلویزیون پخش کنند ولی حتی یک کلمه از حرف‏های مرا پخش نکنند. بهتر بود که آقای لاریجانی همان کمیته تحقیق و پیگیری را نزد من می‏فرستاد، تا من مستندات و مطالبی که دارم را به این کمیته منتقل کنم. من به مسئولان می‏گویم که هیچ‏گاه این فحاشی‏ها و انتقادات من را وادار به سکوت نخواهد کرد، من در این 20 سال گذشته از این درشتی‏ها بسیار شنیده‏ام و تا زمانی که زنده هستم از حقوق مردم دفاع خواهم کرد. شما نمی‏توانید زبان، دست و قلم بنده را بندید. برخی از اربابان مطبوعات به گونه‏ای حرف می‏زنند که گویی با جبرئیل امین حشر و نشر دارند و او برایشان گزارش می‏آورد این‏ها قصد دارند تا فضا را به اندازه‏ای سنگین کنند که دیگر کسی جرات حرف زدن نداشته باشد. این‏ها همان کسانی هستند که نمی‏گذاشتند تا اصل ماجرای قتل‏های زنجیره‏ای برملا شود و افراد را می‏کشتند و سپس پرونده‏های فساد اخلاقی برای آنان درست می کردند و به آن‏ها تهمت می‏زدند."

کروبی در پاسخ به افرادی که ادعا کرده‏اند استنادات این نامه تلفن‏های خوانندگان روزنامه اعتمادملی بوده است گفت: "من از این سخنان تعجب می‏کنم. حتی یک بار هم از طرف روزنامه، تلفن خوانندگان را به من منتقل نکرده‏اند. البته تلفن‏هایی در این باره به روزنامه شده است که پس از انتشار این نامه بوده و قبل از آن تماسی در این باره نبوده‏است. به این آقایان می‏گویم که مستندات من کسانی بوده‏اند که نزد من آمده‏اند که یا خود مورد آزار قرار گرفته بودند و یا اینکه شاهد بوده‏اند و یا کسانی نزد آن‏ها اقرار کرده بودند. من آدمی نیستم که بدون آنکه مستنداتی داشته باشم و بنابر یک تلفن و یا اینکه کسی حرفی را بدون پشتوانه به من زده باشد چنین نامه‏ای بنویسم."

رئیس اسبق بنیاد شهید، همچنین در واکنش به مسائلی که درباره نحوه عملکرد وی در آن بنیاد از سوی رسانه‏های حامی کودتا مطرح می‏شود گفت: "طرح این مسائل اهمیتی ندارد و طرح این موضوعات نشان‏دهنده این است که من پرونده‏ای ندارم که بخواهند آن را مایه تخریب من قرار دهند. بنابراین به داستان‏سرایی درباره عملکردهای مدیریتی من می‏پردازنند. درحالیکه کسانی که بنده را می‏شناسند و با من همراه بوده‏اند همیشه از من حمایت کرده‏اند. بنده دو بار از ریاست بنیاد شهید استعفا دادم. نخست بعد از فوت امام، که از حج و بنیاد شهید استعفا دادم. ولی رهبری نپذیرفت. سپس در سال 71 استعفا دادم که با اصرار من رهبری قبول کردند. البته بیت امام و دفتر رهبری از جمله آقای محمدی گلپایگانی به خوبی در جریان این ماجرا قرار دارند. خدا رو شکر که پس از گذشت 18 سال هنوز اکثریت خانواده شهدا ارتباط خودشان را با من حفظ کرده‏اند و من به این آقایان پیشنهاد می‏کنم به جای اینکه خانواده‏های شهدا را وارد این دعواهای سیاسی کنند بهتر است که دو ماه دیگر از همین مسئول جدید بنیاد شهید بپرسند که کارمندان و خانواده‏های شهدا از مدیران این بنیاد هنوز نام چه کسی را بیشتر از دیگران به خوبی یاد می‏کنند. من ازآقایان خواهش می‏کنم که دیگر این خانواده‏های معزز شهدا را که با فداکاری‏های آن‏ها این نظام به پیروزی رسید و تثبیت شد را وارد این دعواهای سیاسی نکنند. آن‏ها به اندازه کافی خودشان مشکلات دارند و دیگر نباید آن‏ها را وارد این قضایا کرد. من مطمئن هستم که اکثر این خانواده‏ها از وضعیتی که در جامعه حاکم شده است رنج می برند."

کروبی با اشاره به نیات کسانی که این روزها علاقه خاصی به راه‏اندازی دعواهای سیاسی دارند و اصلاح‏طلبان را به تنش‏زایی در کشور متهم می‏کنند گفت: "نزاع بر سر این است که ما مخالف نظام هستیم، ولی من این را می‏گویم که ما مدافع نظام جمهوری اسلامی با قرائت امام هستیم. ما می‏گوییم که جمهوریت و اسلامیت باید در کنار هم باشد ولی آن‏ها می‏گویند که رای مردم زینت است و حتی این روزها یکی از آن‏ها گفته که اطاعت از احمدی‏نژاد اطاعت از خداست که البته من می‏گویم این حرف‏ها دربرابر همان پول‏هایی است که به موسسه وی سرازیر می‏شود. از سوی دیگر یکی از نزدیکان آقای احمدی‏نژاد می‏گوید که او تنها چهار میلیون رای دارد و 20 میلیون باقی مانده منتقد به اصل نظام هستند. من همین‏جا می‏گویم که هیچ رییس‏جمهوری، نه آقای احمدی‏نژاد و نه قبلی‏ها و یا بعدی‏ها نماینده‏ی خدا بر روی زمین نیستند و نمی دانم این چه حرف‏هایی است که زده می‏شود. زمانی برای ناصرالدین‏ شاه بادمجان می‏آورند، فردی که از نزدیکان وی بوده به تعریف از بادمجان می‏پردازد و ناصرالدین شاه نیز از آن می‏خورد. هنگامی که قصد خروج از اتاق را داشته است از زیاد خوردن بادمجان دل درد می‏گیرد و آروغ می‏زند. در همین زمان همان فرد شروع می‏کند در مورد بدی بادمجان سخن گفتن. ناصرالدین شاه به وی می‏گوید که تا حالا تو از فواید آن سخن می گفتی، حالا چه شده که در مذمت آن حرف می زنی. آن فرد می‏گوید آن موقع شما خوشتان می‏آمد، بنابراین من خوب می‏گفتم. ولی حالا شما بدتان آمده، من باید در مزمت بادمجان سخن بگویم. حالا به نوعی شاهد تکرار چنین وقایعی هستیم. من خودم به خانواده‏های شهدا توصیه می‏کنم که وارد این نزاع‏های سیاسی نشوند. البته در این جا از آقای ضرغامی قدردانی می کنم که در برابر هتاکی به همسر شهید باکری از او دفاع کرد. ولی همه خانواده شهدا مانند همسر شهید باکری شناخته شده نیستند که از آن‏ها دفاع شود."

در پایان مهدی کروبی تاکید کرد: "من به نسل‏های جوان‏تر می‏گویم که این شرایطی که اکنون در کشور وجود دارد، اهداف و آرمان‏های نظام جمهوری اسلامی با قرائت امام نیست و این رفتارها را به نام اسلام و نظامی که بنیان‏گذار آن امام خمینی بوده است ننویسند. این نظام جمهوری اسلامی همان نظامی است که با فداکاری و ایثارگری‏های بسیاری شکل گرفت. کسانی چون سردار لشکری که 18 سال در زندان‏های بعثی اسیر بودند و یا در جبهه‏ها شهید شدند، کسانی که در تظاهرات‏های قبل از انقلاب به شهادت رسیدند و اکنون نیز خانواده‏هایشان از فضایی که در کشور حاکم شده است رنجیده خاطر هستند. من 20 سال است که برای دفاع از حقوق شهروندی و حقوق مردم به عنوان عضو کوچک این نظام تلاش کرده‏ام و اکنون هم بار دیگر تاکید می‏کنم که این تهمت‏ها و افتراها مرا از راهی که به آن اعتقاد دارم جدا نخواهد کرد."

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ