احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۸ مهر ۱۳۸۸

جانباز اصلاحات آزاد شد: این هم اولین عکس بعد از آزادی

کروبی در کنار فرزندان دکتر تاجرنیا



مجموعه ای از آثار هنری رئیس جمهور همیشه محبوب در سایت فرهنگستان هنر

http://portal.honar.ac.ir/index.php?module=photo_gallery&func=showimages&fid=65

هيات رزمندگان از امشب کنار ورزشگاه آزادی مستقر می‏شود!

در آستانه شهرآورد(دربی) سبز پایتخت، هيات رزمندگان غرب تهران و كرج با هماهنگی با مدیریت ورزشگاه آزادی از امشب در کنار درب غربی این ورزشگاه استقرار پیدا می‏کنند!

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسن ضیاء آذری مدیر مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: هنر ما به این است كه كارمان را به بهترین نحو انجام دهیم. ما تلاش كردیم پیش از آغاز داربی ورزشگاه آزادی را آماده كنیم. اكنون هم پاركینگ، استادیوم، جایگاه تماشاگران، رختكن و سرویس‌های بهداشتی و ... آماده برگزاری داربی است.

وی با انتقاد از عدم همكاری اداره برق با مجموعه ورزشی آزادی درخصوص روشنایی درب غربی ورزشگاه آزادی تصریح كرد: متاسفانه اداره برق علیرغم درخواست و پیگیری مكرر ما هیچ اقدامی انجام نداده است. شهرداری هم كاری نكرد، اداره برق بسیار راحت از این مساله مهم گذشت. نمیدانم اگر برای مردم اتفاقی بیفتد چگونه میخواهند تبعاتش را بپذیرند و مشكل را حل كنند.

آذری از برپایی چادرهایی برای اسكان تماشاگران شهرستانی در شب پیش از بازی داربی و برگزاری نماز جماعت خبر داد و به ایسنا گفت: هیات رزمندگان غرب تهران و كرج طی مذاكره با معاون مجموعه ورزشی آزادی درخواست كردند كه شب قبل از بازی مقابل درب غربی فضایی را برای استراحت و اسكان تماشاگران شهرستانی آماده كنند. برپایی نماز جماعت و پذیرایی از مردم از دیگر اقداماتی خواهد بود كه بنا است انجام شود.

با توجه به اینکه "اداره برق از روشنایی درب غربی" خودداری کرده و "هیات رزمندگان هم از امشب همانجا" چادر می‏زند، امیدواریم دوستان هیئت رزمندگان اگر مردم را در آن تاریکی تشخیص ندادند، حداقل یکدیگر را تشخیص بدهند و با هم برخورد مناسبی داشته باشند!

تاکید دوباره میرحسین موسوی بر تقویت هسته‌های اجتماعی

« برای نمونه برای روز قدس هیچ اطلاعیه‌ای داده نشد، ولی این حضور عظیم در راه‌پیمایی روز قدس را شاهد بودیم و این در شرایطی بود كه با تهدیدات انجام گرفته و حوادثی كه در طول سه ماه گذشته اتفاق افتاده بود بسیاری از خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در خیابان به دلیل نگرانی‌هایی كه داشتند جلوگیری كرده بودند، و این به جز نتیجه و اثر این شبكه نبود.»
ادامه مطلب

آیت‏الله منتظری: ‏اميدوارم تا دير نشده، مسئولين به خود آيند و روش و شيوه خود را تغيير‏ ‏دهند

حضور محترم مجمع زنان اصلاح طلب
‏‏ضمن عرض سلام و تحيت؛ مطالعه مطالب ارسالى شما موجب نگرانى و تأثر‏ ‏بيش از پيش اين جانب گرديد. نگرانى هاى شما از حوادث و فجايع جارى و‏ ‏عواقب آن و اعمال خلافى كه متأسفانه به نام دين و حاكميت دينى انجام شده‏ ‏و مى‎شود، و همچنين انتظارات شما و ساير اقشار جامعه از مراجع محترم و‏ ‏علماى بلاد و جامعه روحانيت كه بايد مدافع حيثيت دين و مذهب و ملجاء و‏ ‏پناهگاه مردم مظلوم باشند كاملا به حق و بجاست. دفاع از اسلام و حمايت‏ ‏از مظلوم - علاوه بر بيان احكام حلال و حرام - وظيفه اى است كه از جانب‏ ‏معصومين (ع) در زمان غيبت حضرت ولى عصر ارواحنافداه بر عهده عالمان‏ ‏دين گذاشته شده است.
ادامه مطلب

متن‌ شکایت‌نامه یک وکیل از مرتضوی

سلام علیکم

احتراما، اینجانب پیمان حاج محمودعطار وکیل دادگستری و متهم ردیف پنجم پرونده موسوم به پرونده عباس پالیزدار، دراجرای بند15 از قانون احترام به آزاديهاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي، مصوب 1383 مجلس شورای اسلامی و بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه، شکایت خودرا از آقایان صادقیان ، بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه جرایم کارکنان دولت و جعفری سرپرست این دادسراو جهانگیر ، رییس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و میانجی مسوول یگان کاشف حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و سعید مرتضوی دادستان سابق عمومی و انقلاب تهران، تقدیم نموده و تقاضای رسیدگی و برخورد قانونی با مشتکی عنهم می نمایم
ادامه مطلب

علیرضا بهشتی از مردم تشکر کرد

متن کامل نامه تشکر مشاورعالی میرحسین موسوی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس فراوان خود را از مراجع عظام تقلید و نمایندگان محترم آنان، روحانیان گرانقدر تهران و شهرستان ها، بیت مکرم امام راحل، شخصیت های محترم سیاسی و اجتماعی، اساتید محترم دانشگاه ها، خانواده های تا ابد عزیز شهدای انقلاب و جنگ، خانواده های محترم معماران شهید و درگذشتة انقلاب اسلامی، دانشجویان و طلاب عزیز، همکاران دانشگاه تربیت مدرس، اصحاب رسانه ها و مطبوعات که در ایام بازداشت با اقدامات و دعاهای خیر خود در شب های قدر این حقیر را مورد مرحمت قرار داده اند و پس از آزادی با تشریف فرمایی خود شرمندة خود کرده اند و نیز و شهروندان گرانمایه ای که در کوچه و خیابان اینجانب را مورد مهر و محبت خویش قرار داده اند اعلام می دارم.

از خداوند مهربان آزادی هرچه سریع تر همه بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات را خواستارم و برای خانواده های آنان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید علیرضا حسینی بهشتی

وحشت دولت کودتا از آغاز اعتراضات دانشجویی و بررسی دوباره طرح تعطیلی دانشگاه‏ها

پس از دو روز پیاپی اعتراض در دانشگاه‏های تهران، صنعتی شریف و داشنگاه آزاد، تنی چند از اعضای دولت کودتا به ریاست رحیم مشایی تشکیل جلسه فوق العاده‏ای داده‏اند.

به گزارش رویداد این جلسه دیروز عصر در ساختمان وزارت کشور برگزار شده است. در این جلسه، رحیمی معاون اول احمدی‏نژاد، کامران دانشجو وزیر علوم، دو مقام مسوول از وزارت اطلاعات و نهاد رهبری و یکی از اعضای فرماندهی بسیج دانشجویی کشور حضور داشته‏اند.

مقام اطلاعاتی حاضر در این جلسه مدعی شد که این اعتراضات توسط تشکل‏های دانشجویی سازماندهی نشده بوده و به صورت خودجوش شکل گرفته است. این مقام در ادامه گفته است که برخورد با فعالین دانشجویی نتوانسته است تاثیری در کاهش اعتراضات داشته باشد و در برخی مواقع به صورت عکس عمل کرده و افراد بیشتری ترغیب به اعتراض نموده است."

در ادامه پس از اظهارات رحیمی مبنی بر ضعف بسیج دانشجویی برای "جمع کردن صد نفر برای حمایت از دولت" و "برخورد با دانشجویان" میان رحیمی و نماینده بسیج دانشجویی نیز سخنان تندی رد و بدل شده است. حاضرین در این جلسه با ابراز نگرانی از اتفاقات اخیر بر لزوم جلوگیری از گسترش و ادامه این اعتراضات تاکید کرده‏اند.

همچنین طرح تعطیلی دانشگاه های برای یک ترم، بار دیگر توسط اسفندیار رحیم مشایی در این جلسه فوق‏العاده مطرح شده است. مشایی اظهار داشته است که احمدی‏نژاد تعطیلی برخی و در صورت گسترش اعتراضات همه دانشگاه ها برای یک ترم به بهانه ی بیماری‏های واگیردار را بهترین و کم هزینه ترین راه حل می‏داند.

طرح تسویه اساتید منتقد در دانشگاه ها آغاز شد

دكتر سيد علي آزمايش ، دكتر حسين شريفي طراز كوهي و دكتر محمدرضا ضیایی بیگدلی سه استاد مطرح و نام آشناي حقوق در دانشگاه علامه طباطبايي بازنشسته شدند.
معاون آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي تهران با تائيد خبر بازنشسته كردن 3 استاد مطرح حقوق در اين دانشگاه گفت: كليه بازنشستگي ها در دانشگاه طبق قانون بازنشستگي صورت مي گيرد و هيچ استادي پيش از موعد بازنشسته نمي شود.


شفیع آبادی در گفتگو با ایلنا با بیان اينكه اگر بازنشستگي در اين دانشگاه صورت گيرد، با اصرار و سماجت خود اساتيد است، اظهار كرد:‌نمي‌خواهيم اساتيد را بي‌دليل بازنشسته كنيم و اگر كسي بازنشسته مي‌شود به اصرار خود او است وگرنه ما سعي داريم پيش از موعد بازنشستگي آنها از حضورشان استفاده كنيم.

براساس اين گزارش، سيد علي آزمايش از اساتيد نام آشناي حقوق در دانشگاه‌هاي مطرح كشور است كه بيش از 20 مقاله حقوقي به زبان فارسي و بيش از 10 مقاله به زبان های خارجي دارد، همچنين زمينه علمي مقالات و آثار وي در مورد حقوق كودك ،تحولات حقوق كيفري ،حقوق كيفري بازرگاني ،حقوق اساسي، جرائم جنگ وحقوق جزايي بين المللي ،حقوق بشر است

دکتر آزمایش پس از اینکه مهدی کروبی موضوع تجاوز به دختران و پسران در زندان ها را افشا کرد، طی نامه ای خطاب به کروبی از احساس مسئولیت و شجاعت وی قدردانی کرد.

دكتر حسین شریفی طرازکوهی نیز ازجمله فعالان حقوق بشر است كه داراي تعداد زيادي مقالات علمي و پديدآورنده طرح "تقویت ظرفیتهای آموزش و پژوهش حقوق بشر" و "حقوق بشر، نظریه ها و رویه ها" است.

دكتر محمدرضا ضیایی بیگدلی نیز از فعالان حقوق در دانشگاه‌هاي كشور در طول سال‌هاي اخير بوده است كه در كارنامه‌ كاري خود آثاري همچون: حقوق معاهدات بین المللی، نگرشی اجمالی به حقوق، حقوق جنگ و رفتار با اسیران جنگی، جامعه مدنی جهانی و حقوق بین الملل، اسلام و حقوق بین الملل دارد.

پرويز پرستويي پس از دريافت جايزه جشنواره باتومي: به خاطر شرايط فعلي جايزه را به مردم ايران تقديم مي کنم

پرويز پرستويي پس از دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد از جشنواره فيلم هاي هنري باتومي در گرجستان براي بازي در فيلم «بيست»، اين جايزه را از صميم قلب به مردم ايران تقديم کرد. بازيگر فيلم سينمايي «بيست» به کارگرداني عبدالرضا کاهاني که در بخش مسابقه چهارمين جشنواره فيلم هاي هنري باتومي به نمايش درآمد، پس از دريافت اين جايزه گفت؛« آنچه مسلم است تشويق براي هر شخصي خوشايند است و من هم هميشه از جايزه گرفتن همکارانم از صميم قلب خوشحال مي شوم.» او با اشاره به حضور خود در «بيست» گفت؛ «زماني که کاهاني بازي در اين فيلم را به من پيشنهاد کرد بدون اطلاع از سوابق و تجربه هاي ايشان، فيلمنامه را خواندم. احساس کردم نگاه خوبي را دنبال مي کند و موضوع فيلم نيز که درباره روزمرگي زندگي آدم ها است مي تواند براي مخاطب جذاب باشد.»

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ