احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۳۰ مهر ۱۳۸۸

مشروح سخنرانی اکبر اعلمی در پلی تکنیک:سخنرانی های مقام رهبری از موثرترین عوامل تحریک و تشدید کننده بحران اخیر است!

بازنده اصلی این انتخابات، نظام است/ هنگامی که دانشجویان از طیف های مختلف، شعار مرگ برضد ولایت فقیه ،مرگ بر آمریکا، مرگ بر چین و مرگ بر روسیه سر می دادند، اعلمی گفت من بجز شعار مرگ بر اسرائیل که جزئی از ایدوئولوژی ملت ایران است، با هرگونه مرگ گفتن از جمله شعار «مرگ بر روسيه، چين و آمريكا» و شعار «مرگ بر ضدولايت فقيه» مخالف هستم. / می دانیم که اصل اولی در رابطه میان انسان ها عدم ولایت است. یعنی هیچ انسانی بر انسان دیگر ولایت ندارد و انسان بر سرنوشت خود حاکم است/ کسانی که مدعی اند که ولایت فقیه به مفهوم حکومت کردن فقها، جزء باورها و اعتقادات دینی ماست و به همین سبب نیز شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه سر می دهند خوب است به این پرسش من هم پاسخ دهند که چرا شعار مرگ بر ضد امام علی و مرگ بر ضد امام حسین و ...سر نمی دهید؟ آیا فقیه بالاتر از معصوم است؟/ وي حمایت آشکار بعضی از فرماندهان سپاه پاسداران از احمدی نژاد در جريان انتخابات را هم از دیگر عوامل بی اعتمادی مردم و موجد تردید برشمرده و گفت: پیوند زدن قدرت احمدی نژاد با مقدّسات و اینکه "راي به احمدي‌نژاد همانند جهاد در راه خداست" برای اینكه اين مرد زميني را لاهوتي كنند از دیگر پیش زمینه های بحران و بی اعتمادی معترضین به هیات حاکمه است/ اگر امروز همت و باكري بودند و در كشور به روي مردم گلوله شليك مي‌شد، آيا اين شهيدان اولويت را به دفاع از هموطنان خود مي‌دادند و يا از مردم ايران غفلت كرده و به دفاع از مردم فلسطين مي‌ پرداختند/ من یقین دارم که هیچیک از سپاهیان و بسیجیان واقعی و جبهه دیده در برابر ریخته شدن خون مردم بیگناه بی‌تفاوت نیستند و قطعا هرکس كه نسبت به ظلمي كه در حق مردم روا داشته شده است، بي‌تفاوت باشد بسيجي واقعي به شمار نمي‌رود./ احمدي‌نژاد و شركا جزو كساني بودند كه باكري را در آذربایجانغربی به ستوه آورده بودند./ كساني كه امروز از باكري خرج می کنند، در آن زمان باكري را منافق خطاب مي‌كردند و خوب است که از محسن رضايي بپرسيد كه چه كساني باكري را منافق معرفي كرده و قصد داشتند كه اين شهيد را از سپاه بيرون بيندازند
ادامه مطلب
اکثریت شرکت کنندگان در مراسم دعای کمیلی که قرار بود برای آزادی سیدشهاب الدین طباطبایی عضو زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی برگزار شود بازداشت شدند. به گزارش یک شاهد عینی که با خبرنگار نوروز صحبت می کرد، دو ماشین ون حاضران در مراسم دعای کمیل را شناسایی و تعداد زیادی از آنها را دسبتند زده و سوار دو خودرو ون نموده و سپس به محل نامعلومی انتقال دادند. نوروز به محض دریافت جزئیات بیشتری از این واقعه آن را منتشر می کند.

میرحسین موسوی: «از شعارهای رادیکال دوری کنید»

میر حسین موسوی، عصر گذشته با حضور در تحریریه روزنامه «کلمه سبز» از این که شرایط فعلی اجازه انتشار این روزنامه را نمی‌دهد ابراز تاسف کرد اما در عین حال گفت تعطیلی این روزنامه را باید اتفاقی موقت فرض کرد چرا که ضرورت‌های داخلی و خارجی ایجاب می‌کند سرانجام همه صداها اجازه شنیده شدن پیدا کنند.

روزنامه «کلمه سبز» به صاحب امتیازی میرحسین موسوی در اسفند ماه سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت اما در روز ۷ تیر سال ۸۸ با فشار نهادهای امنیتی از انتشار بازماند. مسئولان این روزنامه طی هفته‌های اخیر قصد داشتند دوره جدیدی از انتشار را آغاز کنند ولی به گفته آنان شرایط امنیتی باز هم مانع انجام این کار شده‌است.
تصمیم مسئولان روزنامه مبنی بر عدم انتشار آن، در روزهای گذشته به اعضای تحریریه ابلاغ شد و عصر چهارشنبه نیز میرحسین موسوی با حضور در جمع کارکنان «کلمه سبز» دلایل عدم انتشار این روزنامه را برای آنان تشریح کرد
ادامه مطلب

نامه جمعی از هواداران میرحسین موسوی در ارومیه، به نمایندگان این شهر در مجلس

بر طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی وزارت کشور مهندس موسوی در استان آذربایجان غربی بالاترین رای را آورده‌اند. در شهر ارومیه نیز همینطور بوده است. جای تعجب است که چرا نمایندگان مردم این شهر در لیست مدافعان مهندس موسوی نیستند:

آیا انتخابات مجلس به گونه‌ای نبوده است که نمایندگان مردم نشان دهنده تمایلات واقعی مردم باشند؟ یا انتخابات ریاست جمهوری اشکال داشته که بالاترین رای مردم نشانه‌ای در نظرات نمایندگان آن‌ها نمایان نمی‌سازد؟ یا در فاصله دو انتخابات، گرایش مردم تغییری چنین فاحش نموده است؟ پاسخ این سه سوال کدام است؟
ادامه مطلب

«هنرمندان» یکی پس از دیگری منصرف می شوند

در ادامه این روند پس از آنکه نام نمایشنامه جدید بهرام بیضایی در میان نمایش های منتخب بخش چشم انداز بیست و هشتیمن دوره جشنواره تاتر فجر اعلام شد اما او اعلام کرد بنا به دلایلی در این جشنواره شرکت نخواهد کرد و اجرای نمایش "سهراب کشی" را به آینده موکول کرد.

بیضایی دلیل خودداری از شرکت در جشنواره تاتر امسال را اعمال چند حذف در متن سهراب‌كشی اعلام کرد که خارج از اختیار مركز هنرهای نمایشی است. او می گوید قبلا صحبتی در این خصوص نشده است. بیضایی از سوی دیگر ایجاد برخی سوء تفاهم ها که به خاطر شرایط خاص کشور است را نیز به عنوان دلیل عدم شرکت خود در جشنواره امسال اعلام می کند.

از دیگر سو همچنین محمد چرمشیر نیز که قرار بود
ادامه مطلب

«هنرمندان» یکی پس از دیگری منصرف می شوند

در ادامه این روند پس از آنکه نام نمایشنامه جدید بهرام بیضایی در میان نمایش های منتخب بخش چشم انداز بیست و هشتیمن دوره جشنواره تاتر فجر اعلام شد اما او اعلام کرد بنا به دلایلی در این جشنواره شرکت نخواهد کرد و اجرای نمایش "سهراب کشی" را به آینده موکول کرد.

بیضایی دلیل خودداری از شرکت در جشنواره تاتر امسال را اعمال چند حذف در متن سهراب‌كشی اعلام کرد که خارج از اختیار مركز هنرهای نمایشی است. او می گوید قبلا صحبتی در این خصوص نشده است. بیضایی از سوی دیگر ایجاد برخی سوء تفاهم ها که به خاطر شرایط خاص کشور است را نیز به عنوان دلیل عدم شرکت خود در جشنواره امسال اعلام می کند.

از دیگر سو همچنین محمد چرمشیر نیز که قرار بود
ادامه مطلب

شکست پروژه جمع‌آوري امضا عليه ميرحسين‌ موسوي

غرفه تبلیغ و جمع آوری امضاء علیه میرحسن موسوی در نمایشگاه مطبوعات جمع آوری شد.

در حالی که همزمان با آغاز نمایشگاه مطبوعات از سوی وزارت ارشاد اسلامی غرفه ای برای جمع آوری امضاء علیه میرحسین موسوی راه اندازی شده بود،این غرفه روز پنج شنبه باناکامی طراحان پروژه جمع‌آوري امضا عليه ميرحسين موسوي شکست خورد.

پيام تاج زاده از زندان : حق وتوی جنتی و همكارانش، بزرگترین بدعت در انقلاب است

مصطفی تاجزاده، عضو به اسارت در آمده جبهه مشارکت ایران اسلامی در سومین ملاقات با خانواده خود تاکید کرد: نظارت استصوابی و حق وتوی جنتی و همكارانش، بزرگترین بدعت در انقلاب است.

به گزارش نوروز، فخرالسادات محتشمی پور همسر تاجزاده در مورد جزئیات سومین ملاقات با معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: این عضو حزب مشاركت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از سلامت و مثل همیشه از روحیه بالایی برخوردار بوده است.

وی افزود: تاج‌زاده از روند پیگیری پرونده‌اش بی‌اطلاع و به گفته خودش با توجه به این كه هیچ اقدام غیرقانونی نداشته و همیشه فعالیت‌هایش درچارچوب قانون بوده است، برای شركت در دادگاه علنی آمادگی كامل دارد.

تاجزاده همچنین در این ملاقات توسط همسرش در جریان فتنه‌گری‌هایی كه علیه او در بیرون زندان با اطمینان از حقانیت او و برای پرونده سازی‌های بیشتر می‌شود، قرار گرفت و با خونسردی و آرامش خاطر از روشن بودن حقایق نزد مردم گفت:«اكنون اینان در میدانی بلامنازع و در غیبت ما هرچه می‌خواهند بگویند. بی‌شك فرصت شنیدن حرف‌های ما نیز برای مردم فراهم خواهد آمد.»

وی همچنین در این دیدار با اظهار تأسف از نظارت استصوابی و حق وتوی جنتی و همكارانش، این بدعت را موجب به انحراف كشیده شدن انقلاب و انجام انتخابات غیرآزاد و غیرعادلانه دانست.

همسر سید مصطفی تاجزاده تصریح کرد: ما، در هر ملاقات خودمان را برای روحیه دادن به او كه به ناحق دربند و از حقوق اولیه‌اش از جمله دفاع در برابر هجمات وارده و جوسازی‌های رسانه‌ای محروم است، آماده می‌كنیم اما هربار می‌بینیم این ماییم كه باید از ایمان راسخ و ثبات فكر و استواری قدم او در راه حق كه در منش و گفتارش متجلی است، روحیه بگیریم و از این بابت خدای را شاكریم و به او مفتخر.

وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان خانواده‌اش از طرف همه بستگان و خویش و قوم و دوست و آشنا به ایشان گفتیم كه وجودش با همه وی‍ژگی های انسانی وارسته و مومن و حقیقت طلب موجب افتخار است و ناقل پیام محبت و سپاس خاضعانه او برای همه مردم دوستدار عدالت و طرفدار آزادی بابت اظهار لطف و مهرورزی‌هایشان به ایشان هستیم

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ