احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۱۶ شهریور ۱۳۸۸

خبر مهم - حمله به دفتر پیگیری بازداشت شدگان ستاد میرحسین موسوی

ساعاتی پیش، عده‏ای بدون ارائه هیچ حکمی به دفتر پیگیری ستاد میرحسین موسوی هجوم برده و تمام اموال و اسناد آن را غارت کرده و با خود بردند.
ساعت 16:30 امروز، عده‏ای وارد دفتر کمیته پیگیری بازداشت شدگان ستاد میرحسین موسوی شده و بدون ارائه هر حکم قانونی اموال و اسناد موجود در آن را توقیف و با خود به محل نامعلومی انتقال داده اند. این افراد در پاسخ به اینکه باید طبق قانون برای اموال و اسناد توقیفی صورتجلسه نوشته شود گفته‏اند اصلا قرار نیست این اموال بازگردانده شود که لازم باشد صورتجلسه کنیم.

کمیته پیگیری بازداشت شدگان بعد از وقوع فجایع پس از انتخابات به ریاست دکتر علی بهشتی، فرزند شهید بهشتی فعالیت خود را زیر نظر ستاد میر حسین موسوی تشکیل شده بود که با توجه به بی اعتمادی شهروندان به نهادهای قانونی این دفتر از معدود محل‏هایی بود که آسیب دیدگان و بازداشت شدگان حوادث پس از کودتای 22 خرداد برای احقاق حق تضعیع شده خود به آن مراجعه می کردند. که با حمله عوامل کودتا به این دفتر و اعمال فشار به اعضای آن ادعای دروغین و نمایشی روزهای اخیر مبنی بر جبران خسارات وارده به بازداشت شدگان بیش از بیش عیان شدخ است.

آیت‏الله صانعی: دروغی که حيثيت و آبروی مردم را می‏برد، بوی تعفنش تا آسمان هفتم می‏رسد

"اميدوارم جامعه ما به جايی برسد که نخبگان آن، کسانی باشند که نه زير بار ظلم بروند و نه حاضر بشوند به ديگران ظلم کنند و نه راضی به ظلم باشند."



آيت‏الله صانعی در ديدار جمعی از اعضای دفتر تحکيم وحدت ضمن بيان مطلب فوق اظهار داشت: "امروز آگاهی دادن به افراد جامعه بسيار مهم است، نبايد شرائط به گونه ای بشود که ما همين طور سکوت کنيم خصوصاً جايی که بحث حقوق مردم مطرح است. چرا که حق الناس غير از حق الله است. در حق الله لازم نيست آدم دنبال آن برود و فحص و جست و جو نمايد. آقا می خواهد نماز بخواند حال اين که آيا وضو دارد يا ندارد لباسش پاک است يا نجس، با اين که ممکن است تو واقعيت امر را بداني، اما اعلام لازم نيست. اما در حق الناس اين گونه نيست وظيفه داريم دنبال حقوق مردم باشيم و نگذاريم حقوق مردم ضايع شود."

اين مرجع تقلید شیعیان، در بخش ديگری از سخنان خود، با اشاره به شرایط و اوضاع سياسی جامعه و اظهار تأسف از ايراد اتهامات دروغ به برخی از چهره های سياسی و انقلابی نظام اظهار داشت: "دروغ گو و دروغ پرداز در پيشگاه خداوند متعال مطرودند و مردم نبايد به سخنان دروغ گوش بدهند. اگر در روايات آمده است که بوی تعفن دروغ تا آسمان هفتم بالا می رود، اين روايت مال دروغ آن فردی نيست که مثلاً به دروغ بگويد چرخ ماشين فلانی پنچر شده، بلکه مقصود، آن دروغ و گناهی است که حيثيت و آبروی مردم را می برد. بوی تعفن اين دروغ است که تا آسمان هفتم بالا می رود".

وی افزود: "تهمت و دروغ بستن به شخصيت های انقلابی اين نظام است که بوی تعفنش تمامی عالم را می گيرد؛ چرا که تهمت زدن به اين افراد در واقع تهمت زدن به کل نظام و انقلاب است تهمت به همه آنهايی است که برای اين نظام و انقلاب زحمت کشيده اند و حافظان و پاسدار اين نظام هستند".

آيت‏الله صانعی در ادامه و با بيان اين که ايمان برخی شخصيت‏ها سبب شده که علی رغم اين همه تهمت ها و دروغ ها از منافع مردم دفاع کنند، اظهار داشت: "برخی با اعمال فشارها می خواهند که ديگر کسی به فکر مردم و دفاع از منافع مردم نباشد، لکن تا زمانی که فرزندان متعهد و متدين انقلاب، همچون کروبی ها مصمم به دفاع از حقوق مردم می باشند، آنها نمی توانندبه اهداف شوم خود برسند «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِينَّهُمْ سُبُلَنَا»."

وی در ادامه و با اشاره به يکی از ادعيه ماه شريف رمضان «اللهم ادخل علی اهل القبور السرور...» گفت: "در اين دعا طلب ادخال سرور برای همه اموات است نه مرده های اين قبرستان و آن قبرستان. مقصود از «اللهم فک کل اسير» آزادی تمامی اسرای عالم است. مقصود از «اللهم اغن کل فقير» يعنی شرائطی فراهم شود که همه آن‏هايی که در جهان، زير خط فقرند، از اين وضعيت رها شوند. نکته ای که از اين دعا می شود استفاده کرد اين است که انسان بايد همتّش عالی باشد؛ هيچ گاه در اهدافمان به کم قانع نشويم، بلکه بايد تلاش کنيم که برسيم به آن قلّه هدف. توجه داشته باشيد که جباران و جنايتکاران (مگر اين که توبه واقعی بکنند) هيچگاه نمی خواهند ملت ها به خواسته هايشان برسند. آنها ملت ها را برای اين می خواهند که در دنيا از آنها استفاده کنند."

آیت‏الله صانعی در پایان با اشاره به رفتار سياسی امام خمینی در عدم اتکا به قدرت‏های شرق و غرب اظهار داشت: "سر اين که امام به آن‏ها اعتماد نداشت و سراغ آنها نمی رفت اين بود که می ديد و می دانست آنها برای ملت کاری نخواهند کرد. آنها منافع خود را می‏خواهند و کاری به ما ندارند و هر کجا منافعشان تأمين شد همان جا می مانند."

برگرفته از: پایگاه اینترنتی دفتر آیت‏الله صانعی

بلبل خمینی، تاب دیدن پایمال شدن خون هزاران شهید را ندارد

محمد نوری‏زاد، مجری سابق برنامه‏های تلویزیونی جهادسازندگی و روايت فتح و سازنده مجموعه‏های «ما اهل مسجديم» و «شب های رمضان» به نقل از فرزند صادق آهنگران از نارضایتی شدید وی از حوادث اخیر خبر داده‏است.



محمد نوری‏زاد در بخش نظرات وبلاگ خود آورده است:

"نوشته زیر به صورت خصوصی برایم آمده است. بخاطر ارادتی که به حاج صادق آهنگران دارم و از سلامت و درون پاک او بهره‏ها برده‏ام دریغم آمد که نوشته فرزند او بی مخاطب بماند:"

آقای نوری زاد

سلام

من محمد علی آهنگران فرزند حاج صادق آهنگران هستم. من شما را حدود 15 سال است که می‏شناسم، از زمانی که برای ضبط برنامه ماه مبارک رمضان به خانه ما آمدید و با پدرم مصاحبه کردید. من مدتی است مطالب وبلاگ شما را می خوانم و به شما که امروز برای دفاع از حقوق مردم بی قراری می کنید آفرین می گویم. خلاصه بگویم.

تکلیف نسل من که این روزها 30 ساله می شوم روشن است، اما شما را به روح پاک امام و عظمت رسول الله پدرم را دریابید. به خاطر دارم شبی که قطعنامه پذیرفته شد ایشان از بهت و حیرت و نگرانی تا صبح قدم می زد و اشک می ریخت و به مظلومیت امام و شهدا ناله می کرد. اما از آن سال تا به این روزها اینقدر ایشان را آشفته ندیده بودم.

این روزها و به دنبال وقایع بعد از انتخابات ایشان مریض شده و برای کمتر برنامه ای قول مساعد می دهد. شبها تا صبح اشک می ریزد و زحمات خود و سایر مجاهدان را از دست رفته می بیند. ایشان را برده ایم دکتر با قند 320 دکتر گفته مرض قندش عصبی است. چرا حماسه خوان سالهای عاشقی شما و رزمندگان تاب نمی آورد؟ چرا هر لحظه آرزوی مرگ و شهادت می کند؟ چرا 20 صفحه خطاب به من وصیت نامه نوشته است؟ عرصه بر ما و ایشان تنگ شده است؟

ایشان امشب شدیدا بد حال شدند وقتی مصاحبه مادر عاطفه امام دختر آقای جواد امام را که رزمنده بوده و هم ایشان و دخترش عاطفه بازداشت شده را از بی بی سی شنیدند جایی که مادر می گفت به جهانیان و همه مردم بگویید دخترم سالم و پاکدامن بوده و بازداشت شده. این‏ها که گفتم مختصری از شرح حال بلبل خمینی بود. قصد درد دل داشتم با شما و این که بگویم نگران و آشفته اییم .. دعایمان کنید

اندر احوالات دیدن 20:30

لابلاي وبلاگ ها و نوشته هاي دوستان مي بينم كه هنوز يه عده اي دارن به 20:30 دري وري مي گن اين يعني ميشينن اين چرندستان رو مي بينن؛ اعصابشون مي ريزه بهم و ميان شروع مي كنن به نوشتن فحش و فضيحت عليه مجري وعوامل برنامه. آخه جانم؛ عزيزم چرا نيگاه مي كني؟ چرا اينكارو مي كني با خودت؟ آخه چرا؟ وقتي مي بيني يه مشت آدم بظاهر انسان كه چشمشونو مي بندن رو هرچي واقعيت و مي بافن هرچي كه مي خوان، چرا مي شيني پاي اين جفنگ نامه و اعصابتو خراب مي كني كه در نهايت اون الاغام بگم ما اينهمه مخاطب داريم؟ چرا جاي تماشاي 20:30 نميشيني يه راز بقايي چيزي ببيني كه از لحاظ مفهوم و محتوي زياد فرقي با 20:30 نداره ولي در عوض بهت يه عالمه آرامش مي ده و كلي هم از وقتت استفاده مي كني. نصيحت برادرانه، در يك كلام تماشاي 20:30 = تلف كردن—> عمر+وقت+سرمايه+احساسات+ شعور+انسانيت+اخلاقيات.

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ