احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۲۹ مهر ۱۳۸۸

سيد محمد خاتمي برنده ”جايزه گفتگوي جهاني“ در سال 2009 شد

سيد محمد خاتمي برنده ”جايزه گفتگوي جهاني“ در سال 2009 شد.
به گزارش ايلنا "جایزه گفتگوی جهانی" در سال 2009 تاسیس شده و اولین دوره از کنفرانس‌ها و جوایز خود را در ژانویه 2010 برگزار می‌کند.
در این جایزه نامزدهایی معرفی شده بودند که دو هفته پیش از میان آنها داريوش شايگان و سيد محمدخاتمی را به عنوان برگزیده معرفی و طی نامه‌ای اعلام کردند.
در پایگاه اطلاع رسانی جایزه گفتگوى جهانى آمده است که این جايزه درباره تحقيقات بیناد فرهنگى و همکارى و ارتباط های فرهنگی در جهان امروز است. اين جايزه بر اهميت تحقيقات ميان فرهنگى در جامعه مدرن و ارزش مطالعات انجام شده تاکید دارد و به محققان،‌ روزنامه‌نگاران و سازمان‌هاى مستقل در سراسر جهان که مسئوليت این گفتگو را برعهده دارند تعلق می گیرد. اين جايزه از سال 2009 تا 2017 هر دو سال يکبار برگزار خواهد شد.
از برندگان جایزه (شایگان و خاتمی) برای شرکت در مراسمی که ژانویه در دانشگاه آرهوس کپنهاگ برپا می شود، دعوت شده است.
گفتني است خاتمی از زمانی که رییس جمهور ایران شدند، در توسعه گفتگوی تمدن‌ها نقش مهمی ایفا کردند؛ بویژه بعد از نطقی که سال 2001 در سازمان ملل خواندند بطور مداوم پیگیر موضوع گفتگوی تمدن ها بوده اند و موسسه ای را هم تاسیس کرده‌اند.

سرگشاده به رهبر عصر یخبندان: تا بهار ما زنده بمان!

جناب آقای خامنه ای!

شایعه مرگ شما در هفته قبل در دنیا پیچید که خبری بسیار ناگوار بود و هست! خواهش می کنم دست کم مدتی دیگر زنده بمانید. ما شما را زنده می خواهیم. خیلی طول نمی کشد. سعی کنید زنده بمانید و بهار را و خروش سبز این ملت را ببینید. خروشیدن سبز بهار از دل این زمستان سیاه، خروشی دیدنی است. بخصوص برای شما که اسیر عصر یخبندان هستید و جمود و انجماد تمام وجود شریفتان را فرا گرفته است! زنده بمانید برای دیدن روزی که مردم شما را محاکمه کنند، ولی طبق "قانون اساسی نوین" خود، شما را "اعدام نکنند"! آن روز خواهید دید این ملت، از استبداد سیر شده، ولی خواهان مرگ هیچکس، حتی مرگ شخص شما که سیاهترین استبداد و دیکتاتوری تاریخ ما را به نام خود رقم زده اید، نیستند. زنده بمانید زیرا فردای کشوری که مردمش "سبزی زندگی" را بر سیاه اندیشی ها و سیاه کاریهای شما و یارانتان جایگزین خواهند نمود، حقیقتا" روزی بزرگ و دیدنی است. زنده بمانید و ببینید ما خواهان "مرگ دیکتاتوری و استبداد" در این سرزمین هستیم، اگرچه عادلانه ترین محاکمه تاریخی را برایتان ترتیب خواهیم داد و بر حسب قانونی ملی و متمّدنانه، شما و ایادی تان را مجازات خواهیم کرد.
ادامه مطلب

جدید ترین عکس از عشوه خرکیهای آقای رئیس جمهور



عصبانیت مقام عظما از اقدام حامد کرزای بخاطر قبول وجود تقلب در انتخابات:

جناب آقای حامد کرزای
ریاست محترم جمهوری کشور همسایه

صحنه را دیدم
از شما شل و ول‌تر دیگر ندیدم
از امروز به بعد خودم رئیسم
نمیخوام دیگر قیافه ات را هم ببینم!
والسلام

پی نوشت: آخه مرد حسابی! به تو هم میگن مسئول؟ از همان اول میگرفتی دهن کسانی که میگفتند تقلب شده را سرویس میکردی. تو با این کارت آبروی ما را بردی.
از ما یاد بگیر. طوری به آنها تجاوز جنسی کردیم که الان کسی جرات نمیکند کلمه تقلب را به زبان بیاورد. چی خیال کردی؟ ما اینیم!

رونوشت:
- شورای نگهبان افغانستان جهت درج در پرونده آقای حامد کرزای
- سردبیر محترم کیهان جهت افشای اسناد جاسوسی نامبرده با عوامل انگلیس و افشای اسناد ختنه نشدن ایشان
- فرودگاه کابل جهت ممنوع الخروج کردن مشارالیه
- مدیر محترم صدا و سیما جهت پخش اعترافات نامبرده به کودتای مخملی

مدل جدید نماز جماعت در قم



فریب خورده کیست؟

آیا واقعا کسی كه نمی تواند خانه خود را اداره کند توانایی مشاوره در امور کشور را دارد؟ کسی كه امروز از زن و بچه خود بی خبراست از آنچه در کشورش می گذرد چه میداند؟ آنها كه خود را صاحب ایران میدانند همان ها هستند كه دختر خود را فریب خورده میدانند.
ولی فریب خورده کیست؟چه کسی میتواند لقب فریب خورده را به دیگران بدهد؟ آیا همان کسی كه فریب کودتاچیان را خورده و ناموس خود را رها کرده تا بتواند به مردمش ظلم کند فریب نخورده است؟
ادامه مطلب

نرگس کلهر: پدرم حتی نمی داند من چند سال دارم/او ما را ترک کرد نه ما/همان موقع که مرد پدرم را در مناظره های تلویزیونی می دیدند من دوربین به دوش از مج

چرا نرگس کلهر قبول نمی‌کند و می‌آید بیرون از ایران و حتی حاضر می‌شود سختی‌های پناهندگی و اقامت در کمپ را بپذیرد؟

این سؤالی بود که اغلب دوستانم از من می‌پرسیدند. همان موقع که پدرم را در مناظره‌های تلویزیونی تماشا می‌کردند، من دوربین به دوش از مجالس عروسی فیلمبرداری می‌کردم تا بتوانم مخارج زندگی‌ام را تأمین کنم. اصولاً نمی‌گفتم دختر چه کسی هستم. به خاطر اینکه اعتقاد دارم نباید زیر پرچم هیچ شخص یا گروهی باشم. بالاخص اینکه با تفکرات و اعتقادات ایشان کاملاً مشکل داشتم. من همین سختی امروزم را ترجیح میدهم به اینکه در برابر تمامی اتفاقات شومی که در این چند ماهه به شکل هولناکی شکل گرفت سکوت کنم. سکوت یک جور دشمنی با آدم‌هایی است که به خیابان‌ها ریختند و خود من هم هرازگاهی میانشان بودم و دستگیر می‌شوند و آسیب می‌بینند. یکی از مشکلات من با پدرم هم همین بود.
ادامه مطلب

مازیار بهاری، خبرنگار نیوزویک از ایران خارج شد


مجله نیوزویک با اعلام این موضوع، از ورود آقای بهاری به لندن در روز سه شنبه در آستانه تولد نخستین فرزندش خبر داد.

مجله نیوزویک در بیانیه خود از طرف سردبیران این نشریه، مازیار بهاری و همسر او از هزاران تن از دوستان و همکاران آقای بهاری در سراسر جهان که در ماه های گذشته از او حمایت کرده بودند، تشکر کرده است.

مازیار بهاری که 42 سال سن دارد، روز شنبه با سپردن وثیقه سه میلیارد ریالی از زندان آزاد شده بود.
آقای بهاری که تابعیت ایرانی و کانادایی دارد، بیست و یکم ژوئن بازداشت شد و مقام های امنیتی ایران او را متهم کردند در شبکه ای که قصد براندازی حکومت این کشور را داشته، عضو بوده است.
به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای بهاری به ارسال اخبار غیرواقعی، شرکت در تجمع های غیرقانونی و نگهداری از اسناد طبقه بندی شده متهم شده است.
مجله نیوزویک بارها اتهام های آقای بهاری را رد کرده بود.
علاوه بر آقای بهاری، جیسون فودن، خبرنگار بریتانیایی- یونانی واشنگتن تایمز نیز در جریان ناآرامی ها بازداشت شد و پس از چند روز از ایران اخراج شد. دولت ایران همچنین جان لین، خبرنگار بی بی سی در این کشور را اخراج کرده بود.

هشدار مهدی کروبی به تضییع کنندگان حقوق مردم: تا دیر نشده به راه راست باز گردید

خانواده صالح دلدم، از دانشجویان بازداشت شده پس از انتخابات با مهدی کروبی دیدار کردند.
به گزارش تغییر، مهدی کروبی در ابتدای این دیدار ابراز امیدواری کرد که به زودی این دانشجوی فعال در ستادش آزاد شود. او در ادامه گفت: عاقبت تیره ای را برای بانیان، عامران و عاملان اتفاقات اخیر که موجب ظلم به مردم شده اند، می بینم. مطمئنا تضیع حقوق مردم موجب عذاب دردناکی در این دنیا و آن دنیا برای آنان می شود. برای چندین بار به تضییع کنندگان حقوق مردم هشدار می دهم که تا دیر نشده به راه راست باز گردند.
در ادامه این جلسه، اسکندر دلدم، پدر صالح دلدم از بلاتکلیفی ۴ ماهه پسرش گلایه کرد و از فشارهای نامتعارف بر او برای اعتراف‌گیری سخن گفت و خبر داد که پس از سه ماه و نیم به ما اجازه ملاقات داده اند. او افزود: مگر پیش از انتخابات بر مشارکت حداکثری پای نفشرده بودند، پس چرا باید با پسرم که در این مسیر در ستاد شخصیتی که هم روحانی است و هم یاور امام خمینی بوده است، اینگونه رفتار شد؟! او حال روحی پسر ۲۲ ساله اش را بسیار بد توصیف کرد و اینگونه رفتارها با او را لایق نظامی با نام اسلام ندانست.

اخراج دسته جمعی دانشجویان دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

دانشگاه تهران یک دوره کامل از دانشجویان کارشناسی ارشد خود را به طور کامل اخراج کرد. دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در اقدامی بسیار تامل برانگیز تمام دانشجویان ورودی یک دوره خود در مقطع کارشناسی ارشد را اخراج کرد.

دانشکده فیزیک دانشگاه تهران در بین پردیس های مختلف دانشگاه تهران بیشترین آمار اخراج دانشجویان را به خود اختصاص داده است. دانشکده فیزیک که وابسته به دانشکده علوم پایه است در انتهای خیابان کارگر شمالی و در منطقه ی امیر آباد قرار دارد. این دانشکده با وجود آنکه جزء پردیس علوم پایه قرار دارد از قوانین این پردیس و نیز قوانین آموزشی تحصیلات تکمیلی پیروی نمی کند.

دانشکده فیزیک به دلیل ارتباط تنگاتنگ با واحد تحقیقاتی انرژی هسته ای تحت نظارت ویژه نهادهای امنیتی اداره می گردد. بنابراین قوانین این دانشکده نیز با چنین رویکردهایی وضع می شوند. در حالی که تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران و پردیس علوم پایه نسبت به اقدام های خودسرانه دانشکده فیزیک بارها واکنش نشان داده اند اما به دلیل عدم توان مدیریتی در این دانشکده حساس نمی توانند از اخراج دسته جمعی و دوره ای دانشجویان این دانشکده جلوگیری کنند. دانشجویان فیزیک با گرایش های هسته ای و سایر گرایش های فیزیک مانند نجوم، گرانش و.. به شدت تحت کنترل نهادهای امنیتی قرار دارند.

همین امر موجب گردیده است که طی سال های گذشته و نیز سال جاری روند اخراج دانشجویان این دانشکده در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد. سال گذشته تعداد زیادی ازدانشجویان دوره ی 85 و84 این دانشکده در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اخراج شدند. این دانشجویان كه ازبهترین دانشجویان ایران به شمار میروند موفق شدند از دانشگاه های خارج کشور فرصت تحصیلی بدست بیاورند.
پس از انتخابات و وقایع اخیردانشکده فیزیک دوباره دست به اخراج دسته جمعی دانشجویان در گرایش های مختلف زده است. به طوری که در یکی از این گرایش ها فقط یک دانشجو باقی مانده است و سایر دانشجویان اخراج شده اند. آموزش دانشکده فیزیک برای پاسخ گویی به علت اخراج دسته جمعی دانشجویان مشروطی دو ترمی دانشجویان این دانشکده را عنوان کرده است. حال آنکه دانشجویان دانشکده معتقدند هیچ علت منطقی برای اعلام مشروطی دو ترمه وجود ندارد و دلایلی دیگری برای اخراج دانشجویان در کار است. به هر حال بیشتر این دانشجویان علت اخراج خود را حساسیت های خاص دانشکده فیزیک با گرایش هسته ای این دانشکده مرتبط می دانند.

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ