احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۹ مهر ۱۳۸۸

اعتراضات دانشجویی این بار در دانشگاه خواجه نصیر

اعتراض های دانشجویی نسبت به کودتای انتخاباتی که با آغاز سال تحصیلی جدید دوباره اوج گرفته است، به دانشگاه تهران و شریف خلاصه نشد. روزنامه اعتماد در گزارشی نوشته است که دانشجویان در آغازین روزهای فعالیت دانشگاه، اعتراض های گسترده ای را انجام دادند به گونه یی که دانشگاه خواجه نصیر نیز به کانون اعتراض های سیاسی دانشجویی تبدیل شده بود.

اما رئیس دانشگاه خواجه نصیر این مساله را انکار و تصریح کرد که خواسته های دانشجویان سیاسی نبوده است.

محمدتقی بطحایی در گفت وگو با مهر اظهار داشت؛ تجمع دانشجویان این دانشگاه صرفاً به خاطر پاره یی از مسائل صنفی مانند کیفیت غذا بوده و به هیچ عنوان از خاستگاه سیاسی برخوردار نبوده است. عده معدودی از دانشجویان که نسبت به مسائلی چون دور بودن محل خوابگاه و کیفیت غذا اعتراض داشتند، اعتراضات خود را مطرح کردند.

وی افزود: با مسائلی که در چند ماه اخیر و تابستان پیش آمد، دانشگاه خواجه نصیر فرصت هر ساله خود را برای بازسازی و انجام اصلاحات لازم در فصل تابستان از دست داد و عملاً مجالی برای پرداختن به این امور باقی نماند.

دانشگاه ها تهران، صنعتی شریف و امیرکبیر در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده دانشجویان نسبت به حوادث پس از کودتای انتخاباتی بودند. دانشجویان این دانشگا ها با سردادن شعارهای مرگ بر دیکتاتور و شعارهایی در حمایت از موسوی، کروبی و مراجع عظام حمایت مجدد خود را از جنبش سبز اعلام کردند.
فضای شهر تهران از شب گذشته با آغاز اعتراضات دانشجویی مجددا چهره امنیتی به خود گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ