احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۲۳ مرداد ۱۳۸۸

تلاش حامیان دولت کودتا برای ممانعت از قرائت گزارش کمیته حقیقت‌یاب در مجلس

اگرچه اين كميته 7 نفره كه به دستور علي لاريجاني براي روشن شدن حقيقت بروز ناآرامي‌هاي پس از انتخابات و شناسايي مسببان آن تشكيل و اقدام به فعاليت كرده است اما حاميان احمدي‌نژاد در مجلس به دلايل نا‌گفته‌اي خواستار عدم ارائه دستاوردهاي تحقيق و تفحص‌هاي اين هيات به مجلس شده‌اند.

قريب به دو هفته است كه كميته حقيقت‌ياب مجلس دومين گزارش خود را از ناآرامي‌هاي پس از انتخابات به ويژه حوادث كوي دانشگاه، مجتمع سبحان و وضعيت بازداشت شدگان اخير مهيا كرده و در صدد قرائت آن در صحن علني است باتوجه به وقفه‌اي كه در ارائه گزارش كميته به نظر مي‌رسد دست‌هايي در كار است كه به هر طريق هم كه شده مانع از انتشار رسمي و حتي غير رسمي پشت‌پرده‌هاي حوادث اخير شوند.

تعويق در دستور كار قرار گرفتن قرائت گزارش كميته حقيقت ياب اعتراض جمعي از اعضاي اين كميته را در پي داشته است اگرچه اعضاي اين كميته رسما درباره لابي‌هاي حاميان احمدي‌نژاد در مجلس اظهار نظر نمي‌كنند و در گفت‌وگوهاي غير رسمي شان از تهديدهاي برخي صاحبان قدرت مجلس نام مي‌برند كه با تهديدهاي اعضاي كميته مانع از انتشار دستاوردهاي تحقيق و تفحص‌هاي چهار هفته‌اي كميته مذكور از حوادث اخير مي‌شوند.

هرچند كه اعضاي كميته مستقيما از افرادي كه براي جلوگيري از قرائت گزارش مذكور رايزني مي‌كنند نامي به ميان نمي‌آورند اما با يادآوري حواشي پس از قرائت اولين گزارش اين كميته در صحن علني مي‌توان به راحتي مخالفان اين امر راشناسايي كرد.

اوايل تيرماه سال جاري و دوهفته پس از برگزاري انتخابات و اعتراضات به نتيجه آن بود كه محمد حسن ابوترابي فرد با دستور لاريجاني در جايگاه ناطقان مجلس ايستاد و گزارش اين كميته را درباره حوادث كوي دانشگاه،ماهيت معترضان و حوادث مجتمع سبحان قرائت كرد اما پس از اينكه گزارش مذكور براي آرام بودن و متانت معترضان به نتيجه انتخابات صحه گذاشت، جمعي از حاميان شاخص احمدي‌نژاد همچون حميد رسايي، روح‌الله حسينيان و مهدي كوچك زاده بر آشفتند و با فرياد (دو دو)‌سردادن مانع از قرائت ادامه اين گزارش شدند، هرچند كه ساعاتي پس از آن در يك جلسه غير علني اين گزارش به سمع مجلس رسيد.

به نظر مي‌رسد هم اكنون نيز حاميان احمدي‌نژاد مجددا براي ممانعت از قرائت دومين گزارش كميته حقيقت‌ياب فعال شده‌اند و سرسختانه در تلاشند تا مانع قرائت اين گزارش حتي در جلسه غير علني مجلس شوند.

همين امر سبب شده است تا حاميان احمدي‌نژاد در مقابل اعضاي فعال اين كميته صف‌آرايي كنند و به تخريب اقدامات و فعاليت‌هاي آنان بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ