احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۱۰ شهریور ۱۳۸۸

علي آبادي بايد واحد تربيت بدني را مجدداً پاس کند

محمد دادکان پس از جدايي از فدراسيون فوتبال در سال 1385، مدت ها سکوت اختيار کرد و حاضر نشد با هيچ رسانه يي در مورد ورزش و مسائل مربوط به آن به گفت وگو بنشيند. اين بايکوت رسانه يي برنامه تلويزيوني را نيز شامل مي شد. اين ماجرا تا وقتي که علي سعيدلو به عنوان رئيس جديد سازمان تربيت بدني معرفي شد، ادامه داشت.

پس از اين اتفاق بود که زمزمه هايي مبني بر بازگشت دادکان به ورزش شنيده شد. حضور او در برنامه «روز از نو» شبکه دوم در روز گذشته سرانجام سکوت رسانه يي او را شکست. رئيس سابق فدراسيون فوتبال در اين برنامه تلويزيوني به سوالات بسياري در مورد راه نيافتن تيم ملي فوتبال به جام جهاني و تبعات اين مساله، استقلال مالي فدراسيون فوتبال و مشکلات حاشيه يي پاسخ گفت.

دادکان در برنامه «روز از نو» همچنين يک بار ديگر روي ادعاي هميشگي اش مبني بر نقش مسوولان وقت تربيت بدني در برکناري اش از فدراسيون فوتبال پس از ناکامي در جام جهاني 2006 تاکيد کرد. او در اين مورد مي گويد؛ «با توجه به اينکه مسوولان سازمان نمي خواستند من در فدراسيون فوتبال بمانم، پيش از حضور در جام جهاني در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال از اعضا خداحافظي و تاکيد کردم پس از اين مسابقات از سمت خود کناره گيري مي کنم. متاسفانه در آن مقطع زماني فشارها روي فدراسيون فوتبال غيرقابل قبول و تحمل بود. با اين حال من تا زمان برگزاري جام جهاني فشار را تحمل کرده و با تيم ملي و گروهي 50 نفره که مسووليت آن بر عهده ام بود به آلمان رفتم.»

محمد دادکان با بيان اينکه «تاکنون سابقه نداشته حکم يک رئيس فدراسيون در جام جهاني لغو شود»، درباره اتفاقاتي که موجب برکناري اش شد، مي گويد؛ «من در جام جهاني نماينده کشورم بودم اما متاسفانه پس از ديدار ايران و آنگولا حکم من لغو شد و از سمت رياست فدراسيون عزلم کردند. اولين شخصي که اين خبر را به من داد، سپ بلاتر رئيس فدراسيون جهاني فوتبال بود که پس از بازي ايران مقابل آنگولا در ديدار با من خبر لغو مسووليت من از فدراسيون فوتبال را اعلام کرد. پس از برکناري من از سمت رياست فدراسيون يکسري مشکلات گريبانگير فوتبال ايران شد که براي رفع آنها کاري از دستم برنمي آمد. با اين حال با وجود تصميمات غيرورزشي و غيراخلاقي مسوولان سازمان تربيت بدني که در قبال من اتخاذ کرده بودند، از سمت خود استعفا دادم تا مشکلات بيشتري براي فدراسيون فوتبال ايران به وجود نيايد.» در بخش ديگري از برنامه دادکان با اشاره به مشکلات حاشيه يي که گريبانگير فوتبال ايران است، به انتقاد از مشخص نبودن مسووليت ها و بي ثباتي در فدراسيون پرداخت؛ «امروز رئيس کميته انضباطي فدراسيون بيشتر حرف مي زند يا دبيرکل فدراسيون؟ زماني که من رئيس فدراسيون بودم رئيس کميته انضباطي فقط يک بار مصاحبه کرد، اما امروز رئيس اين کميته براي هر موضوعي اظهارنظر مي کند و براي يک حکم انضباطي نشست خبري مي گذارد، در حالي که اعلام حکم وظيفه دبيرکل فدراسيون است که کارهاي اجرايي فدراسيون را بر عهده دارد. اينها نشان مي دهد در فدراسيون فوتبال مسووليت ها مشخص نيست و فدراسيون فوتبال بي ثبات است و مسوولان نتوانسته اند محيط را به کنترل خود درآورند.»

منشور اخلاقي موضوع ديگري است که انتقاد دادکان از فدراسيون فوتبال را به همراه داشت؛ «متاسفانه منشور اخلاقي در فدراسيون فوتبال درست کرده اند که در هيچ کجاي دنيا وجود ندارد. آيا منشور اخلاقي فقط بايد براي نيکبخت باشد؟ نيکبخت جوان اين مملکت است و بايد امثال او را حفظ کرد. اگر او را حفظ نکنيم خيلي راحت به کشورهاي خارجي مي رود و آنجا بازي مي کند. ما در زمان رياست بر فدراسيون فوتبال هم مشکلات حاشيه يي و انضباطي داشتيم اما به جاي برخوردهاي حذفي با گفت وگو و صحبت مشکلات را برطرف مي کرديم.»

محمد دادکان همچنين از انتخاب علي دايي براي نشستن روي نيمکت تيم ملي فوتبال به عنوان يکي ديگر از اشتباهات فدراسيون نام برد. او با تاکيد بر اين نکته که دايي براي جامعه فوتبال ايران قابل احترام است و نام او به نوعي اعتبار فوتبال ايران محسوب مي شود، انتخاب او را در آن مقطع زماني خاص تلاش مسوولان براي پنهان کردن ضعف ها و مشکلات مي خواند. دادکان در اين مورد مي گويد؛ «من اعتقاد دارم دايي همان طور که فوتبالش را از رده پايه آغاز کرده بود بايد در مربيگري هم رياضت مي کشيد و به تيم ملي مي رسيد. دايي بايد ابتدا کسب تجربه مي کرد و پس از آن از تجربه اش براي هدايت تيم ملي استفاده مي شد.»

دادکان اين کار را به نوعي سوزاندن سرمايه يي چون دايي مي خواند و در مورد مشکلات مالي فدراسيون فوتبال مي گويد؛ «در زمان رياست من بر فدراسيون، فوتبال خود هزينه هايش را تامين مي کرد. ما با پنج ميليارد توماني که از بابت صعود تيم ملي به جام جهاني نصيب فدراسيون شده بود، اين فدراسيون را تحويل داديم. حالا امروز بگويند فدراسيون چقدر درآمد دارد، بدهي هايش چقدر است و تا چه اندازه از کمک هاي دولت و سازمان تربيت بدني بهره برده است.»

در بخش ديگري از برنامه مجري رو به دادکان از او مي پرسد به عنوان يک کارشناس ورزشي چه نمره يي به عملکرد چهارساله رياست محمد علي آبادي بر سازمان تربيت بدني مي دهد؟ پاسخ رئيس سابق فدراسيون فوتبال و ميهمان برنامه «روز از نو» به اين سوال در نوع خود شنيدني بود؛ «من به عنوان معلمي که 32 سال سابقه خدمت در ورزش و دانشگاه را دارد، مي گويم ايشان بايد واحد تربيت بدني را مجدداً پاس کند،»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ