احمدی نژاد خامنه ای خاتمی خرداد انتخابات سیاست ایران اغتشاش انتخابات میر حسین موسوی امام خمینی انقلاب مخملی صدا سیما کامران نجف زاده افشین قطبی مهدی کروبی میمون روز قدس صانعی نمایشگاه پلیس مبارزه رزمی مختلط نرگس کلهر بابک داد بالاترین 13 آبان

۱۰ شهریور ۱۳۸۸

سایت توکلی: موسوی دوبرابر احمدی‌نژاد در دانشگاه‌ها رای داشت

درباره پاسخ آقای رییس جمهور به اظهارات نماینده مردم تهران در مجلس، تذکر چند نکته ضروری است:

1. نظر سنجی‌های معتبر در ایام تبلیغات انتخابات دهم ریاست جمهوری نشان می‌داد آقای موسوی از اوایل خردادماه در تهران از آقای احمدی‌نژاد پیشی گرفت و این برتری را تا 22 خرداد در پایتخت حفظ کرد و در دانشگاه‌ها نیز آقای موسوی تقریباً حدود 2 برابر آقای احمدی‌نژاد رای دارد. در واقع همان نظر سنجی‌هایی که از برتری آقای احمدی‌نژاد «در کل کشور» حکایت می‌کرد، برتری آقای موسوی را در«تهران» و برتری محسوس ایشان را در «دانشگاه‌ها» نشان می‌داد.

در حال حاضر و با گذشت نزدیک به سه‌ماه از ایام انتخابات، بسیاری از رای دهندگان به آقای موسوی درباره سلامت انتخابات قانع نشده‌اند و با تعلل سوال برانگیز رسانه ملی در پاسخگویی به شبهه‌ها از یک سو و جنگ روانی بی‌سابقه رسانه‌ها ضد انقلاب از سوی دیگر، تهمت سنگین تقلب به تدریج برای سنجش از طرفداران آقای موسوی باور شده است.

2. برخورد آقای احمدی‌نژاد با طرفداران نامزد رقیب که در تهران و بخصوص محافل دانشگاهی اکثریت هستند، معمولاً توام با نادیده‌ انگاری و کوچک شماری بوده است. تردیدی نیست که این نوع برخورد رییس جمهور محترم در سخنرانی احساسی 24 خرداد در میدان ولی‌عصر در تحریک هواداران نامزدهای مخالف‌ به اردوکشی خیابانی و نمایش کثرت در راهپیمایی انبوه 25 خرداد موثر بوده است.

حال با توجه به تلاش عوامل ضد انقلاب به تحریک دانشجویان و ایجاد بلوا و آشوب و حرکت‌های رادیکال در دانشگاه‌ها، تداوم نادیده‌انگاری و کوچک شماری مخالفان و منتقدان دانشگاهی از سوی رییس جمهور منطقی و موجه نیست.
نادیده‌انگاری و کوچک شماری طرفداران نامزد مغلوب آن هم در محیط‌های دانشجویی، آنها را به سمت اوباش و طرحان حرکت های خشن و رادیکال سوق می‌دهد. اتفاق شومی که با بی‌تدبیری‌های بعد از انتخابات شکل گرفت و متاسفانه علایمی از اصلاح این روند خطرناک و ناصواب، به ویژه در رفتار و گفتار رییس جمهور محترم دیده نمی‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

تعداد بازدیدها

جستجو در این وبلاگ

بايگانی وبلاگ